Tisdag 9/10

Hej igen allihopa! Egentligen ska jag inte sitta här och skriva blogg, men jag måste göra det innan jag börjar råplugga till "kosmos" provet...ack..

Lite om igår, Tisdag den 9/10:

Har en total minneslucka från morgonen så den skippar vi tycker jag... =)
Sällskapsdjurskursen har satt igång igen, jiihuuu nu blir det tidiga mornar igen...usch jag kommer hinna avlida innan kursen är över, var så säkra på det! :O Iallafall så började vi klockan 8.00, adrienne vår lärare var sjuk, så vi fick jobba själv med en massa frågor..De flesta gick ut för att jobba men jag och Jenny satt som fastklistrade i stolen inne i salen, vi skulle bara sitta kvar! :P Vi jobbade på aktivt, och blev klara med frågorna snabbt, ohyeah så vi hade lite extra rast och passade på att gå runt och störa de andra... :P

Efter var det djurhållning i park som gällde, hmm vad gjorde vi där..? OMG jag kommer inte ihåg! Shit jag måste kolla om jag lider av demens eller något, det här är allvarligt... :O men det var säkert samma gamla snack...JO NU KOMMER JAG IHÅG! Vi läste en massa artiklar om olyckor på djurparker, som Thomas hade kopierat lagom dåligt, man fick typ gissa sig till vad det stod på en del meningar.. :P

Sen var det lunch, men Anneli, Rose, Alex och Sandra svek oss och åt på donken, men de kände väl sig tvugna och fetta upp sig lite innan bowlingen...vad vet jag?
Jag, Jenny och Fredrik var som vanligt trogna matgäster på kära Lustigkulla..jeehepp! :D Var någon god pasta, mums, kände mig som en glupsk gris, typ kastade i mig maten, hann inte prata med de andra: Vilken osocial jävel!"  tänkte de bergis...Hjälpte även Fredrik att bre sina mackor för han var så jäkla seg: Nää men nu kan inte jag äta de här, känner mig som ett litet barn...Jag fortsatte: ok men kom igen nu...en tugga för mamma...BRA! En tugga för pappa...Awww DUKTIG! hehe...

Sem mötte vi upp de andra på donken får att åka till Mariatorget där bowlinghallen låg..! ;D
Var som en räddare i nöden när Alexs kaffebehov satte igång, skänkte honom en tia, för att få tyst på hans eviga tjat, som tack fick man vara värsta klädehängaren: Men håll i min dator nu...och ta den här också! Vaddå utnyttjad?:P Åhh btw måste jag säga att jag på tunnelbanan gav en tia till en insamling till "Skolor i Albanien" Yääy va duktigt man känner sig! =) Äntligen går pengarna till något nyttigt.. :P

Hade låååång rast innan vi skulle börja spela bowling, så jag, Anneli, Rose och Alex satte oss ned på en parkbänk På mariatorget och njöt av den häärliga solen! :D Plötsligt kom det en uteliggare och ville att vi skulle köpa en tidning som hjälper de hemlösa...Jag hade ingen lust att offra ännu mera pengar till välgörenheten, så jag tittade på de andra, plötsligt slänger Anneli ut sig: Nää tack vi har så mycket annat i skolan och läsa! haha aww, Alex höll efteråt med: Ja men jag tycker inte synd om de där typerna, de får skylla sig själva..! Nämen ojsan... :O :P Jenny och Sandra försvann, gud vet va de höll på med, busungar! :P Men vi andra hade våra onda aningar... xD aja..lämnar det nu...
Satt en stund i bowlinghallen också och kollade på pensionärerna när det kastade klot hej vilt om sig...Försökte lära mig från de rutinerade vettu! :P
Jag, Jenny och Alex blev sugna på något gott så vi gick till konsum intill. Letade och letade efter något mumsigt...Alex sa ett hemskt fakta som gör att jag å Jenny ALDRIG mer kommer äta choklad :O
Slutade med att vi köpte en påse naturgodis, dyrt som sjutton var det 61 kr!!!! :O har seriös ångest...Men sjävklart gott! satt och smaskade ute samtidigt som vi matade fåglarna som desperat satt nedanför oss och tiggde, vi gjorde en "Skönheten och odjuret" fågelmatning också! :D
Klockan 13.30 var bowlingen igång, var lite problem med gruppindelningen först, men det löste sig, stackars lilla Sandra bara.. :( jag gav upp bowlandet efter enbart ett par gånger...i rännan daa hole time! :S Dessutom stod det några som garvade åt mina småflummiga försök att försöka få klotet att rulla någorlunda rakt... :O
Jenny, Jessica och Kamilla va värsta proffsen OMG, å Jessica måste ha tjuvtränat! :P Hon fick till och med Thomas att tappa haken.. xD Thomas ersatte min plats, men hans byxor såg inte ut att vara de mest atletiska om man säger så.. :D ett mirakel att de inte sprack...Erika och jag hade våra sjuka versioner :P

Efter bowlingen var det hem...gick i en liten skara till slussen.. :D sen Hej då! :P
Orkar inte å berätta om den händelselösa bussfärden hem...lessen å göra er besvikna :P
Hemma skulle jag skriva på etologin, men min dator var DUM, en stenåldersmaskin skulle gått snabbare, jag menar HALLÅ!? Blev så arg att jag haffade åt mig ett papper och skrev så nästan pennan gick sönder: JÄVLA DATA HELVETE! gjorde några irriterande ljud och slog näven i bordet.. :P

Som tur kunde jag släppa de ilskna tankarna från huvudet en stund när jag åkte till stallet för att  rida.. :D Där var knasarna Emma, Milla och även Natta var med idag :P roligt roligt! :P Vi tog självklart upp massa minnen..haha som när ridlärarna var hästarna: Nää jag vill inte ha Ann idag, kan inte jag få Anna..? OMG gamla tider.. :P
Jag red även denna vecka på Isabell, gick väl sådär, men kul är det alltid! :D fick använda mycket vändande hjälper och grejer.. :D   

Nu ska jag sluta, förhoppningsvis hinner jag även skriva lite om idag också, men nu måste jag ta en paus och träna lite på provet... :P

Tack och hej! :D

image596
Wonderbara Mariatorget!
image597
klassen å några till, i full färd!
image598
Bowlingbanan... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0