Tisdag...ohhh hejåhåå

Tisdag och Onsdag i skolan, asså det tar DÖD på mig! :O Man är ju helt slut ....En sann pina att gå upp på morgonen, mörkt, kallt som fasen, och alla andra in min knasiga familj ligger och sover, man blir ju inte LITE frustrerad..haha ;P ..retsamt..

Nu har jag inte skrivit på två dagar, det här börjar bli illa... :P Tänkte först berätta lite smått om gårdagen (tisdag):

Började skoldagen klockan 8.00 som vanligt, vad annars? Sällskapsdjur var det som stod på schemat, vi hade en föreläsning om marsvin :D Åhh va glad jag blev, älskar det små liven! ;D Gjorde bort mig ett antal gånger när jag "råkade" stänga av och sätta på mobilen i jakt efter "ljudlösknappen" omg värsta låt introt juee..riktigt kände föreläsarens blickar på mig..
Hon babblade på om en massa raser som förekommer, hur man ställer ut ett marsvin och blablabla...satt och skrev ner så pennan glödde samtidigt som jag satt och tänkte: Stackars djur..vad är det är vits med att ställa ut marsvin? De borde ju inte fatta någonting de stackars djuren...? Vad snackar hon om? Roligt? och en massa sånt..
Roligt var dock att hon hade med sig två små söta marsvin, en som var helt hårlös, eller den hade FAKTISKT LITE hår runt nosen, men den var urgullig, blev kär direkt, dock så såg ju huden ut som en åttioårings kindpåsar men annars så..okej ögonen var lite väl utstickande kanske, såg litegrann ut som en kopia av E.T... :P
Den andra var raka motstatsen, den var långhårig så pälsen släpade i marken, förstod knappt först att det var ett marsvin, trodde att det var städarna som hade slarvat med en dammtuss, men tydligen inte... :P söt var den och hon visade hur man rullade upp pälsen i små pappiljotter, samtidigt som jag tyckte det var bra att de rullade ihop allt hår så tänkte jag endå: Stackars marsvin..springa runt med de där "hår-tyngderna" hela dagen...
Men hon som föreläste vet väl bäst, så jag ska inte säga nått.. :P

Innan matten hände en liten olycka med Sandra H:s penna som jag lånat, satt nämligen i en av soffgrupperna och pluggade på provet, plötsligt slant pennan ur min hand och bakom soffan...Precis när jag tänkte vände mig om för att fiska upp den (dvs. typ kravla på alla fyra med rumpan i vädret) kom ett helt gäng med "hundar" (hund-klassare) och slog sig ned i soffan...hrrrmm...nu försvann den planen..och jag ville verkligen inte sträcka mig efter den, skulle sätt lite mysko ut, så jg satt där och väntade, väntade på att de någon gång skulle gå, men det skulle de såklart inte göra..! Matten började och jag gick ifrån den övergivna pennan som låg och ruttnade i hörnet.. xD
Errhm..jo du Sandra...din penna som jag lånade..den är liksom inte här, för den ligger bakom en soffa...
Haha xD va vi skrattade, fegis jag vet...Vi valde att avvakta tills efter matten, för då kanske hade "hundarna" försvunnit..

Matten var trist som vanligt.. :P Men jag, Sandra, Fredrik, Kamilla och Jenny piggade sjävklart upp stämmningen med att berätta lite old memories från den gamla tiden då vi gick i grundskolan...Jag pratade bland annat om mina små "skador" som jag utsattes/bidrog till på idrottslektionerna: Skjuta en fotboll mellan benen på en kille, kasta en pinne på en kille som snällt stod i kön, bli träffad i ansiktet av en handboll och en fotboll under samma lektion (hallå röd i ansiktet!?) och hopppa bock lite för långt och hamna med ett dunk på magen... xD omg vilka tider....
De andra hade också sin roliga historier.. xD

Efter matten kutade jag och Sandra ned till sofforna för att rädda den stackars lilla pennan...Vi tittade oss snabbt om, ingen i närheten och soffan LEDIG! Jag sprang med all min kraft fram, hoppade upp på soffan, böjde mig ner, greppade tag i pennan med ett krampaktigt tag, hevade mig upp och JA PENNAN VAR RÄDDAD! kunde pusta ut.. :P

Maten vi åt var någon rest av sista exemplaret av Sellers utdöda sjöko lessen Thomas, hmm inte gott om ni frågar mig... :P
Sista timmarna var Nk med Jean, vi pratade om miljön och om något projekt vi ska börja med, känner mig inte så jättetaggad efter att jag hört alla Alexs uppfinningsrika förslag till sitt projekt...fattar nada... :O
Sen hade vi idrott, jag var inte med för jag hade "lite ont i ljumsken" ok jag erkänner det var mest för att jag ville plugga :P De andra spelade vollyboll, var lite kul att se på när alla kämpade som gnuer om att slå in en poäng.. :D Jag satt och hade sällis av Sandra, Sofia och en stund Anneli, förutom plugga pratade vi om pållar och jag å Sandra hade allsång på låten "Forever young" wonderbara toner! ;D

Sen var det äntligen hemfärd, Jenny och Fredrik kom i en het diskussion.. :O Det hela slutade med att Fredrik tågade på med bestämde steg mot tunnelbanan, lämnade oss bakom sig och hoppade in på första bästa tåg som självklart segproppar som vi missar... :P

Hem, eller hem och hem, hann bara vara hemma i typ en halvtimme sen bar det iväg till Friskis och svettis för att träna lite med Emma :D Vi ska bli bodybuilders hade vi tänkt  :P Höll på att skratta ihäjl mig när jag såg alla killar som spände sig när det workade out in da gym! xD 
Kul att träffa Emma som vanligt, va var dukitga på passet, hade en ny kille (för mig iaf) Han var värsta muscle man, höll på att ta död på mina lår och min mage..Skönt efteråt dock... :D

På kvällen råpluggade jag på provet, gick bra...Innan jag gick och la mig kollade vi på en nya DVD som pappa fått, nämligen när jag och bror var små..HAHA vi höll på att grava ihjäl oss, speciellt åt min jämnåriga kusin Adam när han var liten...Filmen visade nämligen min och brors ettårsdag, alla satt samlade på stolarna runt bordet och vi skulle äta tårta, men vem är det som låg på golvet och lekte med en leksakstelefon? JO Adam! xD Eriks klockrena kommentar: HAHA vad gör han på golvet, han är ju som katterna, sitter och tigger som en slav på golvet! 
Min mage höll på att gå sönder och jag skrattade så jag grät...som pricket över i:et så skulle Adam som satt på golvet bli nockad av min storebrors fot i huvudet... xD xD 
Erik satt och mobbade mig bara för jag hela tiden blev lessen, gjorde LOSER tecknet i pannan den skiten :P, helt plötsligt kom min vändning när jag i filmen slog till honom när han försökte ta mitt inslagningspapper, han ramlade omkull och började böla..moahha klådd av en tjej!? Illa bror illa... xD
Sen var det sjävklart kul att se alla mina morföräldrar som inte finns längre.. :'( awww... 

Jag somnade gott... :P     

image629
En sak som är säker, det har hänt mkt på 17 år! :P






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0