Åhh du LJUVA Måndag!

Fattar inte att jag orkar skriva, men nu kör jag på... :S
Kattskrällena ville ABSOLUT INTE komma in igår kväll/natt, så mycket sömn har man inte fått efter att ha ropat och tjoat ut från dörren efter de busarna...Hmm istället satt de som tryckta längst med fönsterbläcket imorse när jag vaknade...5 timmars sömn hade man fått och dessutom höll jag på att somna om när jag satte mig ned en stund i sängen efter frukosten, som till min besvikelse inte var gröt utan inget annat än torra mackor som jag skjölde ner med ett glas apelsinjuice, MED fruktkött, så ska det vara! :D

Tog en snabb dusch, erhm.. eller snabb och snabb...vägrade att gå ut därifrån var så varmt å skönt, men till slut insåg jag att tiden tickade på så jag var tyvärr tvungen, glömde sätta på fläkten också, så badrummet såg ut som en finsk bastu efter min dusch... :O Skyndade att föna håret, sminka mig lite, och givetvis sätta på mig lite kläder..
Gick med raska steg till bussen, fick kasta mig undan upp på trottoaren eftersom en ilsken dagispappa kom med bilen på väg att lämna sin unge på dagiset... :O :P
Hela resan till skolan satt jag och ansträngde mig för att hålla mig vaken, samtidigt som jag fumligt bytte till nya låtar på mp3:n. 

Började skoldagen med det värsta man kan tänka sig, nämligen med Projekt och Företagande...Orkade knappt lyssna på honom (undrar om NÅN gjorde det) satt bara och räknade hur många gånger han slickade sig om läpparna på en och en halvtimme, gissa resultatet? 236 gånger, hmm kanske behöver han lipsyl? :P Dessutom flörtar han lite hej vilt, undrar seriöst vad gubben e ute efter?! :P Rektorn satt med och hon såg inte heller så speciellt road ut om man säger så... Nej nu tycker jag man ska ta en rast, det är väldigt jobbigt att sitta å lyssna på någon som håller föredrag så här länge! Hmm jag tror jag diggar den där rektorn! :D 
Men förändrades nått? inte direkt...Resten av halvtimmen fick vi en liten chans att åtminstonde skriva ett par rader om vårt projekt..BRA..

Lunch, klassisk husmanskost: Pyttipanna, rättså gott, men man fick hela tiden höra klagomål från de andra att Pyttipanna BARA är gott om man har rödbetor till, samtidigt som de sneglade på min tallrik som var helt empty på rödbetor... :P
Jag, Jenny, Sandra, Anneli, Kamilla, Alex och Fredrik satt hela lunchen och pratade om klassresan , vart vi vill åka...Kom in alla möjliga förslag, alltifrån rymdresor a la Jean till Kon tici (flotten ni vet) över atlanten...Får se..

Efter lunch var alla lite småflummiga, jag, Anneli och Alex smög in i sal 7 och ritade ett mästerverk på tavlan, nämligen Titanic before and after, vilken skapelse. Harry Potter och company fick också gästa bilden, förlåt att jag trodde Harry på kvasten var en Påsk kärring på väg till Blåkulla...
Jenny och Sandra H var lite smått hysteriska idag xD haha herregud säger jag bara, de lät som två skadeskjutna möss, men de lugnade ner sig som tur var, annars vet jag inte vad som hade skett :O

Var så okonceentrerat det bara kunde bli i datasalen under NV-lektionen, men jag lyckades endå hålla koncentrationen uppe en aning. Blev lite småstressad när Kamilla visade upp sitt färdiga arbete om Pluto, så sitter man själv där med sitt svarta hål och läser om några skumma Einstein teorier som inte säger mig ett skit... :O
När det bara var tio minuter kvar på lektionen fick de flesta nog, Jean var också spårlöst försvunnen så jag och Alex begav oss på jakt att leta efter honom, letade all over tha place, papperskorgar, i plantväxterna, men Jean var borta...Vi tänkte att han kanske låg inlåst på någon av toaletterna men inte...hmm började bli oroliga men det hela slutade med att Jean helt från ingenstans dök upp från fikarummet med ett stort leende på läpparna...Jaha tänkte vi.. Istället körde vi Först-på-innerspårs-leken, skoj :D men jag fick ge upp efter ett antal varv...

Sist var det mentorstid, bestämde lite om klassresan, alla ville olika...Men nu står det klart, antingen blir det London, Gotland eller Norge...åhh jag som ville till Paris jue.. :P Aja...
Innan hemfärd gick jag till Konsum för att köpa lite mjölk, som tagit slut som vanligt, eller inte tagit slut, rättare sagt surnat.. :O Fick sällis av Fredrik, Sofia och Jenny som köpte en massa bullar :D inte fick man smaka en bit heller, men jag lyckades dock knycka till mig en pärlsocker bit från Jennys ena bulle! Yehess ;D
Eftersom jag blev så himla bullsugen av de andras smaskande slutade det med att jag köpte en bull längd av en man som sålde vid Danderyd, till kvällen ni vet! :D Hoppas bara att gubben jag köpte dem av inte haft i nått skumt i dem..det skulle vara lite scary.. 

Men nu ska jag inte skriva mer, ensam hela kvällen, lite trist, var tänkt att Emma och Anna skulle komma å se på Derbyt mellan AIK och Djurgården men Emma skulle shoppa loss på IKEA, blir nått imorrn istället :P Åhh jag VILL också till IKEA och busa runt..mysigt...! :D Brorsan är på derbyt och huliganar sig :P

Men ja ja ha det BÄST!   
Pöss <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0