Flumsibums

Idag försov jag mig inte, men istället var man trött som en björn som legat i ide i sju månader...ORKADE inte, tänkte först stanna hemma för jag började känna illamåendet komma fram...Funderade alldeles för länge när jag märkte att klocka tickade på i väldans fart..god damn it..Bestämde mig för att gå trots allt.. :D
Satt och åt min vanliga gröt samtidigt som katterna stod nedanför och tiggde som aldrig förr, att man aldrig kan få äta ifred...Slängde ned ett par skinkbitar som de fick bråka om =)

Bussresan var inte kul, hade tänkt och läsa lite på Samhällsgrejen men det funkade ju inte, hur tänkte jag? Satt med sövande musik i öronen och kände hur ögonlocken bara blev tyngre och tyngre, slutade med att jag höll på att tappa mp3:n samtidigt som jag dunkade huvudet mot fönstret, ville inte titta bakåt efter de andras funderande blickar, så jag reste mig mer upprätt, tog en sekund och huvudet fick sig en törn igen... :O
Skönt att få kliva av och piggas upp av den friska luften..trodde jag ja...Luften hjälpte inte ett skit, STOD upp och halvsov på tunnelbanan, men skärpte till mig när jag märkte att jag ett antal gånger höll på att flyga in i personen bredvid som stod förskräckt och beredd på att hoppa undan...
Var till och med så trött att jag inte tänkte på vart övergångsstället var och höll på att bli mosad av en buss som kom i full fart...men jag trodde jue gubben var grön? Tydligen så är man färgblind också...    

"Bara" haft tre ämnen idag, långa dock, speciellt etologifördjupningen. Thomas babblade vidare om sina historier, medan man själv intensivt skrev ned varenda grej som togs upp på overheaden eller powerpointen...Efter skrivkrampen sa Thomas plötsligt: Det här var mycket som jag tog upp, jag kan trycka ut kopior istället så ni slipper skriva? Men VA bra.. xD kunde sagt det lite tidigare kanske...
Jag försökte vara snäll och läsa högläsning för Alex och Jenny från ett papper vi fått om miljöberikning, va är det då man hör från Alex? Meeh Anna jag förstår inte ett ord av vad du läser, har du dyslexi eller? Efter det ville jag inte läsa högläsning mera... :P Tack..! xD

Sen hade vi elevstödstimme, kämpade vidare på mitt svarta hål, men letade desperat efter liite mer lättlästa texter...Hittade en JUNIOR del på Ne, men till min besvikelse stod det bara två ynka rader, inte mycket att ha..Jenny och Alex störde mig, haha bara för de två ligger på latsidan... :P
Eftersom vi knappt inte hade nått och göra gick jag, Jenny, Fredrik, Sandra, Anneli och Alex en kvart tidigare för att bege oss till Mcdonalds, för vi ville inte äta på Kulinar, nejdåå...Lyckades smita ut utan att någon fick syn på oss..
Själv kände man sig som en tiggare när man endast hade 30 kr på sig, men Sandra var snäll och lånade ut en tjuga :D FULLT var det på donken...och bara små bord fanns kvar, så vi fick tränga ihop oss rejält för att överhuvudtaget få plats och undvika att alla brickorna damp ned på golvet..Tydligen var alla vrålhungriga för snabbt gick det, hann knappt blinka så var alla klara..ok det där lät inte så trovärdigt, men snabba puckar var det! Själv åt man en sallad, gott, med bröd som man självklart inte fick ha ifred, Fredrik haffade åt sig halva..
Sen satt vi och räknade ut vem som fått i sig mest kalorier av alla, Fredrik was da winner, typ över 1000 kcl, hmm illa.. :S da fett frodas...

Alex, Sandra och Anneli drog till någon djuraffär vid hornstull på sin överdrivet långa håltimme. Jag, Freddie och Jenny vandrade mätta och belåtna åter till skolan, sen gick de två för att ha lektion, djuranläggningsteknik...Själv hade man slutat för dagen och satt för att invänta busstiden...Satt och hade dötrist samtidigt som mp3:n spelade ljuv musik i öronen...Försökte lösa Sudoko samtidigt som jag sneglade på serierna som fanns bredvid...för mkt text på dem orkade inte läsa...OMG det vill jag kalla LAT! :O
Plötsligt kom Anders och jag satt spänd och fruktade det värsta: Gå inte till mitt bord, gå inte till mitt bord, gå int....FÖRSENT...han stod lutad över tidningen och vi började prata om Stjärntecken, hmm intressant? Till min lättnad försvann han ganska snabbt och jag kunde ta ett djupt lättat andetag...Scary thing...

Sen kom äntligen sällskap, Malin, Sandra H + G och Alex samt en från a-klassen. MKT KUL! :D Flamsade så mycket att vaktis var tvungen att ingripa.. : Näjmen nu börjar det väl bli lite för mycket va? Ojsan..
Jag och Alex stordiggade till Pat Bone låten Speedy Gonzales, kan inte låta bli att skratta när man hör den.. xD Underbart med "skriket" Laaaalalalalalaaaaaaa :D De andra var inte lika förtjusta... :P
Satt med dem på hundlektionen, hade endå inget att göra hemma ;P Gjorde mitt jäkla svarta hål igen...haha men bra gick det dock! :D
Sandra, Alex och Malin fick gratis kaffe/choklad, blev lessen ville också...hittade tre kronor i min ficka, det är vad jag kallar LYCKA! köpte mig lite varm choklad som jag sedan fick över mig när Malin av misstag råkade putta till mig xD Nej stackare det ser ut som du kissat på dig..! jepp så nervös blev jag..! :P

I slutet blev det mycket skratt, härligt bland annat om hundar, Malin med sin halvdöda Bulldog och Alex med sin snobbiga lilla Puh Del (Pudel) haha och kläder till hunden för 6000 :- borde nog tänka om lite där kanske... (de höll på med en uppgift där det skulle räkna ut hur mkt det kostar å ha hund) samt alla massage kurser för att kunna massera upp all skit som fastnat i halsen på den lilla pudeln efter alla anti-diarre-medel den ätit, alldeles för kul hade man! xP 
Man får inte glömma Sandra och Alexandras godistävling, den som åt ett godissnöre snabbast, eller Alex förstörelse av kaffet genom att lägga i en Marabou ruta i, slemmigt värre....
Rolig dag...

Hem med Jenny, läskig man med byxor way to högt uppe, glodde som en fåntratt för att sedan försvinna helt spårlöst, skummeli skummis... :O
Fullt på bussen hem, fick dock plats vid "dragspelet" i mitten. Jennys oförbereda skrattattacker fick tanten i rött å vända sig om ett antal gånger...

Hemma vid 18.15, åt middag direkt samtidigt som jag gick igenom sida efter sida i ett nytt nummer av "Hänt Extra". Åt jägarbiff, god, men brände mig ett antal gånger på tungan efter att jag glömt bort att blåsa på den överheta maten...   
Men nu ska jag gå ned och se idol, om inte brorsan kuperat Tv:en det vill säga.. :P
Idag åker päronen hem från Grekland btw! :D
Tack Alex förr att du ÄNTLIGEN efter typ en månad kom ihåg att ta med filmen jag ville låna, Donnie Darko, bra film att se i helgen! :D

PUSSHEJ!



LÅTEN SPEEDY GONZALES MED PAT BONE :D Favorit i repris, härlig! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0