Fredag hela veckan lång?

Idag har man haft sovmorgon till kl. 10.30...endå var man tvungen att gå upp klockan 7.00 får att hinna med bussen som skulle gå 8.20...
 Mamma och pappa (och till och med bror) var redan uppe och stökade. Mamma och pappa höll förgäves på att packa ned de sista grejerna inför Grekland resan, de två var på jättebra humör (vilket jag också skulle vara om jag skulle åka till Grekland) höll på att skämta och så, brorsan och jag var inte lika pigga på sånt en vanlig vardagsmorgon, så vi gick runt och muttrade lite i vår egna värld.. :P
Innan jag begav mig ut mot bussen önskade jag självklart mami och papi en trevlig resa och mamma envisades om att visa vart "reserv" nyckeln kom att finnas, eftersom hon tydligen inte litar på mig när det kommer till nycklar :O hmm undrar varför? Dessutom la hon till: Jag köpte lite ägg också, tänkte om du ville baka en kladdkaka... jo men vi får se! :D

Bussen till skolan var jättesunderlig, aldrig åkt nått liknande, den kändes liksom gammal på nått sätt. Själv hamnade man på värsta SPEC. platsen med extra benutrymme och hela köret, väldigt bekvämt.
Var tomt på tunnelbanan också,TRODDE JAG...Stod där på perrongen och väntade, tunnelbana kom, alla vagnar var HELT tomma, skönt tänkte jag, stod kvar, tåget stannade, blev förvånad, just den vagnen som stannade vid mig var nästan full, turdag igen...ångrar dock att jag fick en plats, gjorde bara så jag blev ännu tröttare, nickade mig genom hela resan. :O

Kändes lite onödigt att åka till skolan idag, endast ETT ämne, nämligen elevstöd. Vissa tyckte också att de var ondödigt att komma, så jag gjorde två av dem en tjänst ;P
Jag, Sandra och Jenny jobbade klart arbetet om integration på samhällskunskapen, mycket stolt att vi fixade färdigt arbetet, trodde ett tag att det skulle bli mission impossible för vi förstod knappt ett ord av faktatexterna..men vi lyckades lösa det till slut...
Trotte btw har inga höga tankar om oss tre, han trodde vi bara skulle sitta och laja runt på nätet, jag menar hallå där!? :P

Lunch, fisk, försökte gissa innan vi gick in i "matsalen" vad det var för mat, gick inte så bra, men potatis gissningen var rätt! Ett noll...
Valde fel kö idag som vanligt, Sandra med, dvs. "tant kön"...hon som serverar men håller på med ett dussinstal andra saker under tiden så det tar en evighet innan man någon gång får maten. Båda Fredrik, Alex och Jenny hann före.. (they took da other kö) Dessutom kollar tanten nån helt annanstans när hon pratar med en:
- Vill du ha flera potatisar? (pratar med mig, men ser ut som hon kollar på en annan bredvid)
 - (Jag står kvar, fattar inte vem hon snackar med)
- Hallå? (hon tittar lite närmre åt "mitt håll")
- Va? jaha är det mig du pratar med (finally förstår jag att det är mig hon menar)
 - Ja..vill du ha en till potatis? (lite små irreterad)
- Javisst jag kan ta en till....
- Så ska det låta, du behöver inte vara rädd att säga vad du tycker (ehh ok?)

Rättså god lunch iallafall...
Efter lunchen hade jag egentligen slutat, men beslutade mig för att vänta på bussen, djuranläggningsteknikarna åkte till Skansen för att få inspiration, så jag hade sällskap av "hundarna" : Malin, Sandra och Alex...samt en blängande Anders for i while, huuuh skrämmande...glad att han försvann när han insåg att ingen hade lust att snacka "buisness" med honom.
Vi tre gjorde inte så mycket, lyssnade på den beroende framkallande låten "The way I are" samt ett par Mcfly låtar :P, pratade om hundar (den delen hängde inte jag med så mycket men..), och gjorde ingenting :P
De stackarna började inte förens 14.00..man lider med dem... :O
Jag satt och jobbade lite med "Det svarta hålet" just to make Jean happy :P De andra höll på med sina rasarbeten. Alex var klar så jag följde med honom till Konsum istället, och det som inhandlades var SJÄLVKLART Corny, vad annars? Man kan inte gå ut från Konsum förens man handlat denna delikatess, dessutom provade han att köpa en ny sorts kakor, av märket Brago tror jag...Men vi blev besvikna på dem :( På bilden såg det jättekrämiga ut som om det skulle rinna ut kola från dem, men de var torra som fan och vart var kolan, hallå kolan kom fram? men de dög, bättre än ingenting :D Btw höll jag på att fälla krokben på en stackars farbror...

Men sen åkte jag hem...
Mötte på ett litet udda par på tunnelbanan, en äldre man och kvinna. Mannen satt ständigt och klagade på hur grinig hans "kärring" var: Sluta gnäll nu, herregud om du skulle bärt väskorna skulle du vart ÄNNU "gladare" vid det här tillfället...! gammalt gift par eller? Killen som satt mittemot mig satt och småskratta hela tiden, vilket gjorde att jag inte kunde hålla mig ja heller.. xD
Hann precis med bussen som gick från Danderys kl.15.17, mycket småglin gick på vid Roslagsnäsby, satte sig längst bak med mig och trängdes..men jag överlevde... :D

Hemma var det tomt...trist, nu är alltså mamma och pappa på Grekland och lever lyxliv, själv överlever man på färiglagad mat från Felix, inte illa det heller, blev någon smarrig kyckling gryta idag :P
Erik kom inte hem förens sent, den skiten hade inte ens hört av sig, visade sig att han vart hos en polare å roat sig :P

Kollat på "Hitta Nemo" hade inget annat kul för mig, rolig film, synd bara att man skulle somna i slutet, vaknade av Eriks röst: ANNA!? Sover du eller? Fan ja...inte skönt å vakna alladeles äcklig känner man sig..han fick TV.en istället för att kolla på fotboll..har med all min ork försökt att kolla åtminstånde lite på Idol 2007 men det gick jue inge vidare, hur kan man vara så trött? Ska nog dricka lite te så man vaknar lite..just nu känner man sig som ett utskitet äppelskrutt...not a good feeling...

Tränat lite på träningscykeln idag också, stolt... :D
Ha det bäst allihopa..!

PUSSILUSS!

image512
I solen och värmen på Grekland är mina föräldrar nu, men jag vill ju med! :D

Kommentarer
Postat av: Erika

Stackar äppelskrutt, men imorrn ska jag muntra upp dej, i swear .. och kan jag inte muntra upp dej ska jag tamefan få dej vaken iaf :D

2007-09-19 @ 22:44:25
URL: http://www.eckis.blogg.se
Postat av: Anabanana :D

Aa illa förvandlats från en banan till ett äppelskrutt, not good not good :P Muntra upp låter kanon! :D

2007-09-20 @ 18:27:29
URL: http://ansing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0