Ge mig Pannkakor förfan!

Typ Tja! :D
Torsdag idag..hmm vad finns att säga...Ska börja med en liten pinsam grej som hände imorse...Jag hade sovmorgon och gick därför inte upp förens 9.00, trodde då självklart att brorsan redan tassat iväg till plugget. Så jag gick här hemma i min egna värld, åt lite frukost, duschade och ja ni vet allt som man kan tänkas göra på en morgon...
Jag går upp till mitt rum för att föna håret, Eriks rum ligger precis bredvid och hans dörr var vidöppen...tänker inte mer på det utan jag går in för att föna håret, tycker bara att det är way to quiet så jag brassar på med värsta skivan som spelar en massa gamla låtar...härligt tycker jag! Låten "Crazy in Love" med Beyonce och Jay-z kommer och jag börjar självklart sjunga med som BARA den i refrängen: Craaaaazy in Looooove! Står där och sjunger falskång medan jag dansar lite i pyjamasen...
Plötsligt hör jag något ljud från brorsans rum...Oj, vad var det där?....tänker jag och beslutar mig för att kolla efter...Och där inne ligger Erik i sängen, VILKEN CHOCK! Fint du sjunger syrran.. :P jag kom visst på att jag hade sovmorgon idag jag med..!  Mmm men kul..! :P

Skön resa in till Liljeholmen, lite folk på både buss och tunnelbanan, för en gångs skull ;D Jag var ovanligt snäll idag mot tidningsutdelarna och tog en tidning (PUNKT.SE såklart!) som jag sedan, av någon konstig anledning, STOD upp och läste på tunnelbanan samtidigt som jag koncentrerade mig på att hålla balansen mellan svängarna, särskilt mellan Stadion och Östermalmstorg, där går det undan vill jag lova! :P 

Det första man gjorde när man kom till skolan (kl.12.00) var att äta lunch, men det visade sig bli dagens besvikelse. På matsedeln stod det att vi skulle få pannkakor med sylt, grädde å hela köret, men istället fick man någon risblandning med salmonella-smittad kyckling :P Vi blev SURA! Hade jue laddat upp för pannkakor hela morgonen! :( Hoppade till och med över min grötfrukost för att jag skulle orka even more pancakes...to bad too be true..
Det har ska banne mig mattanterna få betala för! :P

Hade NV sedan...innan satt jag, Jenny, Alex och jag tror att det var Rose, men seriöst mitt minne sviker...iallafall vi satt och hängde utanför Sal 5 där vi skulle vara och diskuterade Jennys hår, som vi ska fixa i regnbågsfärger och med lite glitter på, det ska nog få Anders att tända till :O På NV "jobbade" man med "Det svarta hålet" ingen hade speciellt bra koncentration, men så fort Jean kom så jobbade man aktivt, hrmm man måste ju visa sig från sin bästa sida... :P Men lite skrev jag... :D
Sen var det bild, vi fick i uppgift att rita det första vi tänkte på när läraren skrev ned en massa känslor på tavlan, gick väl ganska bra, kul var det iallfall, sen om det blev fint är ju en helt annan sak :P Fick lov att å tidigare idag för att hinna med ridningen! :D Glad blev jag, men det visade sig vara helt förgäves... :

Småsprang till tunnelbanan, sprang mot rött ljus, tåget kom, hoppade på längst bak för att sedan komma "längst fram", tåget rullade på bra, kollade på klockan, inga problem, kutade ut från tunnelbanavagnen när den nått Danderyd, hade ett mål: ATT HINNA! Bussen stod vid stationen, andfådd som en gnu gick jag på, fick kanonplats, 40 minuters resa med buss, tittade på klockan, lungt jag hinner...så jag var framme i stallet lagom till uppropet som skulle vara 17.30, hann byta om i lugn och ro.. Plötsligt la jag märket till att det var väldigt lungt i stallet, men en från min ridgrupp var där..Tittade tillsammans i uppropningspärmen, och vad står det? INGEN RIDNING IDAG! Åhhhh här har man gått tidigare från lektionen för att för en gångs skull komma i hyfsad tid, så är det ingen ridning, kan man ha mer otur? :S Så jag fick gå hem... Hann prata med Gisela iallfall, Love mår bra, saknar han! <3 Sötnosen..Kikade in i stallet också där bygget går framåt, mycket fint blir det! :D 

Hemma tog jag igen för den missade pannkakslunchen, jag och bror fixade lite pannkakor och varm soppa, mums! ;D Päronen har ringt från Grekland, skulle självklart skryta lite :P Här är det jättevarmt, 27 grader, sitter här och tittar på solnedgången och spelar lite poker, och vet ni? Vi kan sitta i bara linne och shorts på balkongen...!   
Hade lust att lägga på luren men så dum kan man inte vara...Blev bara så sjukt irreterande AVIS, har regnar det och är 12 grader, lite skillnad kanske? :P Men de är värda en resa tillsammans!
Men nu ska jag gå och se på Idol som btw redan börjat, ska försöka att inte somna idag.. :P

Pusshej!

image513
Smarrigt..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0