Gympa..ETT..TVÅ..TRE!

Ey yo!
Vaknade klockan 8.00 av att min trevliga väckarklocka ringde, fumlade med händerna men lyckades till slut få tyst på eländet...Brorsan ska ju alltid vara värst och var redan uppe och satt nere och åt frukost..mitt hår såg rent ut sagt förjävligt ut, allt styling vax som frissan hade haft i igår hade bidragit till att håret stod rätt upp, såg ut som ett troll..nej bror inte ett muminTROLL för de är skalliga, men ett skogstroll.. ;D

Tog en rejäl frukost med gröt och hela köret, brorsan satt och tittade på mig när jag åt gröten, inte liite irreterande, han tyckte tydligen jag var (som han säger) "Färskt" som åt gröt...haha ännu en typiskt kommentar från hans sida :D eller detta: "Fyy har du banan i gröten, usch va äckligt!" bara för jag is da banana women...
Mamma kom sedan upp, pappa låg kvar å snarkade...till slut kom även han upp på benen :P

Klockan 9.00 fick jag å bror skjuts till Åkersberga centrum, yeah, jag dumpades av vid torget där jag skulle möta Emma som jag inte träffat på jättelänge, Erik däremot skulle till Lekiz å vara lekfarbror till alla barnen, undrar hur det går..? :P Poor children.. ;D
Satt där på torget och väntade, har jag förresten sagt vad vi skulle göra? Nähä...men vi skulle iallafall på ett gympa pass på Friskis & Svettis =) När jag satt där kom Åkersberga profilen "Fågelmannen" med en plastpåse på huvudet, haha vi har våra orginal har ute vill jag lova..Blev lite små förskräckt och reste mig upp från bänken jag satt på..
Sedan kom Emma, SÅ kul att träffa den tjejen igen! :D Glad blev man..!

Sen var det dax for da gympa pass! Jag fick gå in gratis för att "prova på"..så det var trevligt.. =)
Hade en gammal gubbe som ledare :P haha men han var bra, såg ut som Peo i vintergatan ni vet... =) I början kunde jag inte göra annat än skratta, ärligt vet jag inte vad jag skrattade åt, men jag hoppade runt där och fnissade.. =) Var ju så kul! :D Emma och jag kämpade på bra under hela passet, fast jag håller med om att det var ganska jobbigt, ibland hade jag även svårt att fixa alla rörelser samtidigt, hjärnan blev helt enkelt nollställd :P I slutet hade man stretching och en avslappningdel där vi fick ligga å lyssna på en lugn låt samtidigt som han släckte ned i hela lokalen,..skönt..tankarna började komma igång, vet inte varför men jag fick upp en bild i mitt huvud av en häst som sprang på en sommaräng...haha nu tänker ni nog: "Fyfan vilken tönt asså...!" men så var det... ;P Ni får gärna tycka det asså, lungan..

Vi cyklade sedan hem, vi är så dukitga tycker jag, gröna är vi ju också! Men kämpigt var det, uppförsbackar hela tiden, dessutom har jag inte världens bästa cykel; Bromsarna funkar knappt, så mina skor är för tillfället typ helt nerslipade pga att jag fick bromsa med foten för att inte krocka in i betongväggar och likande och för den andra så är den jätteseg att trampa på trots att man växlar på den absolut lättaste växel, lite frustrerande ;)
Emma och jag cyklade sedan skilda vägar, men jag måste tacka henna för att hon fick med mig på detta gympa pass, BÄST.. :D

Nu sitter jag här med en morot och ett glas vatten och vet inte riktigt vad jag ska hitta på..man känner sig riktigt nyttig efter en sådan motionsrik morgon, Jaao...Ska nog bara tar'e lungt och en dusch skulle man ju inte tacka nej till..! :D Kanske ska unna mig lite choklad efter all ansträngning...? :D

(Måste bara berätta om en tjej som sjöng högt till Cara mia medan vi gympade, var så kul å se, skrattade lite tyst för mig själv, ok jag sjöng också med lite ibland, men hon hade världens inlevelse och ansiktsuttryck) :P  

Ha det BÄST! Pusshej                                        

image383
En bild på torget utanför Åkersberga Centrum, togs innan
Friskis å Svettis passet. =)

image384         image392
Utanför... :D

image385
Ja..här har vi då gympa gruppen, och som ni kanske ser så är jag den med
den randiga dräkten... :P Vi är riktiga stjärnor..hehe.. :P


Kommentarer
Postat av: HILLE!!!

Whey! Bilder på berga! Nu blev jag glad!
Orkar inte läsa bloggen igen, men det var fina bilder iallafall, if you know what I mean;D

2007-09-03 @ 18:53:11
Postat av: Anabanana :D

Haha xD Berga in your heart forevvah or what? Joo men det är bra Hille! trevligt att du digga bilderna där! ;P

2007-09-03 @ 18:57:13
URL: http://annsing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0