Kolmården -07! :D

Så har klassen vart till Kolmården i år igen, nice! :D
Kom hem för ett par timmar sen, har precis tagit en välbehövd dusch, kände sig jue inte speciellt fräsch efter att vart ute i buschen två dagar, gått på översvämmade toaletter, badat i grus, blivit blöt (blanding av svett och regn) m.m..
Så jag klagar inte på att jag är hemma igen, men det går ju inte att neka att man inte haft kul för det har man ju haft, yeahääs..
Här kommer en snabb rapport om de två dagarna på "Kolis":

Dag 1 den 13/9:
Börjar dagen med att vakna klockan 03.50, JA dags att gå upp och göra sig iordning för resa till Liljeholmen och sedan Kolmården...jag menar det är ju större chans att man går och lägger sig den tiden än går upp :P Pallar inte att äta frukost, förberett dagen innnan med en macka att ha på bussen..
Tar en snabb dusch, fixar allt, mamma går upp och hjälper mig att checka så jag inte glömt nått (hur orkar hon?). Får mess från Jenny som bad om att få ställa sin moppe på vår tomt över "Kolis" vistelsen, jomenvisst! :D Möter henne på parkeringen, to cold outside, fryser näsan av mig, sen kommer Jenny, som tror hon är värsta moppebruden och väcker alla mina grannar med sin väsnades moppe... :P
Ställer moppen på tomten, vi tar all packning och små springer till bussen samtidigt som vi försöker att inte halka i leran som ligger som ett täcke öve ängen...Kom fram i tid...bussresan kändes som en evighet! Tunnelbanan också, folk sitter och stirrar på oss bara för all packning som vi tar upp två hela säten med.. :O

Är först i skolan, undrar ett tag vart alla är..bussen kommer vi är FÖRST på! yäääh, typ parkett platser blev det! :D Resten kommer, och man kan se att det inte är LITE uppdelat mellan klasserna, A-klassen längst bak och vi B-klassen (even known as the Best class) sitter längst fram...gissa vilka som flyger ur rutan som det blir en tvärbromsning? :O Btw trevlig buss chaffis vid namn Anders körde oss...
Två timmars skratt på bussen, jo men: Vi har det bra vi här FRAM i bussen....Alex var vår guide under hela resan, bäst, aldrig lärt mig så mycket på en och samma bussresa! Allt från dinosaurier till bilmärken och spännande platser...joo aldrig funderat på att bli proffesionell guide Alex? Hmm kanske på buisness resor till Saint tropez? :P Led dock med Sandra som stup i kvarten fick hans armbåge i huvudet, hur stor är bulan? :P usch då... xD

Väl framme fick man nyckel till sitt rum, jag delade med Mona, Erika, Jenny, Sofie och Felicia =) Fick värsta off stället, blev lite små besvikna.. ALLA andra (ok förutom fergie, angie, Lorena, Tia å Alexandra) fick på utbildningscentret, nära allting.. :P men varför vara bitter, hette btw Parthos...namnet säger ju allt? ;P
Dag ett såg typ ut såhär: Introduktion, Delfinariet (trevliga konster), sälar samt ett par stönande sjöbjörnar, Lunch (köttbullar och mos), Föreläsning om vargen, Studering av Gorillan Efata, en råsnygg hane som dessutom var silverrygg...mmm.. :D Jag Malin och Jenny hade dock lite småtrist för han rörde sig inte under en hel timme, blev glada bara han rörde huvudet, JA! ;O Sen hade vi kvällsuppgift att skriva lite på våran studie.. :D
Ett tag var jag trött på skiten och behövde ta en liten paus från overhead pennorna och diagrammen...

Senare var det i middag som gällde, jag och Jenny hade tur och blev inbjudna till giraffernas rum, nämligen Annelie, Rose, Alex, Fredrik och Sandra, mucho gracias! :D
Senare på kvällen blev det även kvällsfika med massa gott och en dumpad bulle på mitt skrivblock...aww :(  typ all satt som klistrade till idol, men hånade alla stackare som sjöng som kråkor, samtidigt som man i bakgrunden hörde Malins och Sandra G "unika" skratt toner xD
Jusste höll på att glömma att ett gäng (Jag, Jenny, Anneli, Elli, Sandra G + H, Malin, Alex, Felicia och Sofie) åkte in to tha hood för att ragga lite och självklart handla lite på konsum :D Var bara vi i bussen så bus blev det, busschaffören måste haft sin mardrömskörning på den korta sträckan :P Eller så var han bara glad att nån överhuvudtaget åkte med bussen...
Alla köpte massa gott i gott gott.. :D Sandra va snäll och bjöd mig och Jenny på varsin chokladbit, och Elli gjorde så att jag blev förälskad i naturgodis, mums :D Naturgodis next...!
Vänta på bussen, vissa busa vid hållplatsen medan jag, Jenny, Alex, Sofie och Felicia stod och shakade vid vägkanten i hopp om en moppe..haha nädå så desperata är vi inte... :P Jag och Alex tog en springtur på stationen för att bränna lite fett för att kunna äta even more onyttiga saker senare :P han vann...  

På kvällen/natten blev det käft med våra töntar till grannar, nämligen en klass med småskitar, höll på att göra inbrott  i huset, käftade som fan så man blev tokig, påpekade att vi var fulla för att vi SKRATTAT lite, jomen VISST! ;S Slutade med att VI fick skäll... jag menar hallå rättvisa? :P Aja...
Somnade vid 00.00 kanske efter vi legat och pratat om lite allt möjligt samt lyssnat på Fergies och co prat som hördes genom väggen, härligt att somna in till... :S

   

  

  

  

  

  

  <-----Vårt "hotell"

Dag 2 den 14/9:
Upp klockan 07.00, packa och lämna rummen, man var sådär lagom halvdöd. Sena till frukosten va vi också..alla gurkskivor var slut, katastrof! :P Jag, Jenny och Malin satt och tränade på redovisningen, panik och småirreterade på varandra, men...Redovisningen gick bra, bara det att vi inte såg den jäkla overhead knappen, blinda som vi är...Vi var först klara var skönt att sitta och bara lyssnar samtidigt göra nada när det andra babblada på om sina studier..
Mycket spring och POWERWALK i parken idag, yeah work it.. :P fettet ba bränns loss liksom :P
Detta har vi gjort idag: KLAPPAT VARGAR, vilken upplevelse, de ni! Awww så söta, var som tamhundar, trodde seriöst de skulle vara stora och stygga vargen, som hos rödluvan typ, men icke :D  impad blev man, lite mallig för den delen också =) checkat in elefanterna, där tydligen hela jäkla världskartan fanns på deras kroppar, öronen var tydligen Indien, snabeln var Thailand och enligt Alex var hålet där bak Australien? Njaaa... :S
Dessutom har vi vart med när de matade tigrarna, Jenny höll på att ramla ned själv som en munsbit kött men klarade sig från det ödet, har också gissat bajs (rätt svar: kamel), haft två långa föreläsningar så krampen i händerna frodades efter allt skrivandes, kollat på lejon och vart i något stall där vi efter en stund blev utslängda ifrån, tack... :P
Först i kön på lunchen, köttfärsås, långbord med klassen mkt trevligt! :D

Som avslutning fick vi diplom eller nått samt en bok om parkens alla djur :D Sen 16.20 gick bussen från Kolmården, grymt kul och lärorik resa! ;D Och alla helsjuka men underbara pysar i klassen...gosh va kul det vart! :P
Stannade inte på vägen utan det var raka vägen till skolan som gällde, fick ett par torra bröd att stilla hungern med.. :D Jag var trött och tråkade med musik i öronen, de andra tittade på "Andra sidan häcken" det enda jag orkade var att tigga kladdkaka från Fredrik :P mohaha...

Nu ska jag gå...så stick... :P
Pusshej Annsing!    

Fler bilder från dag 2:
  

  

  

  

  

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0