Lördag: Lite träning Lite choklad... :D

Tidigt upp på Söndag morgon, träning var det som stod först på planeringen.
Fick skjuts till Åkersberga centrum, lite sen var man dock efter pappa kört bilden way to slow...men jag ville inte stressa upp han, så jag satt och försökte coola ner mig... :D Väl i centrum tog jag bort cykeln från bilen och cyklade i full fart den sista sträckan fram till Friskis och Svettis, höll på vägen att krocka in i en betongvägg, men som tur hann jag sätta ner foten i tid.
Emma stod redan utanför och väntade på mig med träningspåsen i högsta hugg! :D Vi gick in och gjorde oss iordning för passet.
Även denna vecka hade vi Conny, han som ser ut som Peo i vintergatan, så lika verkligen! Emma och jag var ABSOLUT de två yngsta i gruppen, var ett gammalt par som måste vart upp emot 70 bast, ehe... :S man var lite rädd för att deras hjärta inte skulle orka med tempot, men ärligt det såg bra ut! :D
Typ samma pass som förra veckan, och ojaa luftfuktigheten steg mycket i lokalen, konstaterat...nästan så det var imma på fönstrena... :O:P
Bra musik (för det mesta, förutom säckpipelåten...) and some good moves :D
Emma och jag drog på oss en massa skador under passat, min fot blev lite "förkyld" och Emmas knä var inte bra, men visst kände vi oss nyttiga efter en timmes motion! :D Köpte en varsin Swebar i kassan, mkt god och dessutom nyttig, påstås det iallafalla..inte vet jag.. :D

Cyklade sedan hem i spöregnet, hittade knappt ut från centrum pga att Åkersberga marknaden var i full gång, blev lite slalom mellan tälten.. :P 
En kall och blöt cykeltur blev det hem, Emma hade tänkte snäppet längre en mig och hade på sig regnbyxor så hon åtminstonde kunde sitta ner på sadeln (dock så har hon liite längre hem) själv stod man upp och trampade hela 4 km, kände hur krampen började krypa fram....
Tack Emma för gympan och det ALLTID lika braiga sällskapet! :D 

Hemma var det en varm dusch som gällde, frusen var man jue och ens kläder luktade en blandning av svett och surt regn, härliga tider! ;P Right to da tvätt med dem! Sen somnade jag på päronens säng bredvid min katt Moa som jag tvångs hålligt kvar...
Vaknade typ till middagen, KRÄFTPARTY! :D äntligen får jag mina röda kräftor! Fest blev det...love it... :D
Blev enda lite nojig att kräftorna skulle få liv och nypa mig i läppen, huuuh ryser av bara tanken :P Men sen insåg jag att hur skulle det kunna överleva, sönderkokta, inpackade i en kartong med lite spad att flyta omkring i, mission impossible...chillade ner mig.. :D

image428 
Kräftdelikräftor...

image429
Joo men det är gott...!
image430            image431
 Mami o Papi skalar kräftor för full rulle....!

Efter Kräftkalaset bar det hem till Emma J för att titta på fotboll: Sverige - Danmark...Bidrog med en Marabou choklad - Digestive :D
Hos Emma var även Hille och AnnaPanna, trevligt...da gang åter samlat! ;D Jag undrar var det var i den där jäkla cidern, hade svårt att inte skratta.. :O Men kul hade vi, åt lite choklad + resterna av kladdiskakis, kollade på fotbollen snackade old memories, och vi tjejer (lessen Hille) diskuterade vem som såg bäst ut av Zlatan och Ljungberg, men Emma ge upp det var faktiskt 2 mot 1 :P I love you ich lieben dich Zlatan ibrahimovic :D Men debatten höll på att bli riktig våldsam: Skalliga sliskgubben och big nose.... ;P matchen slutade 0-0 tråkiigt...men Hille och jag var dem som tippade närmast iallafall..!
 Emma, jag och Anna försökte få Hille att prata om Tjeckien, men utan resultat, hmm jag får känslan av att han försöker förtränga nått av den resan?! :O hehe... eller som han sa förut: Saker som har hänt i Tjeckien, stannar där...! man börjar ju undra...

Anna gick hem tidigast, hon skulle upp tidigt och spela bandy, vi andra satt och snackade en stund till medan filmen "Gangs of New York" rullade på...men sen vid 1.00 tiden drog sig även jag och Hille hem...Emma: Men gå nån gång då, så jag kan gå och lägga mig...! xD haha..
Härlig kväll! :D see ya homies... :P

Idag (Söndag) ska man väl inte hitta på något speciellt, slappa å slöa är vad som väntas...kanske lite läxor, vad vet jag, orkar man så orkar man, orkar man inte så orkar man inte...

Men Hej då från Anabanana

         image432

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0