Nytt stall!

Tjooo..!
Idag har man inte gjort så mycket, gått i pyjamas halva dagen och lajat runt, kände mig väldigt fin i mina rosa pyjamas byxor och min svarta "Hello Tiger" tröja...tsss....

Inget speciellt å berätta, tänkte bara säga att det idag vart invigning av det nya stallet! :D
Fick skjuts dit av Emma och hennes mamma och hennes syster, väldigt snällt! :D Hade första tänkt och vara nyttig och cykla dit, ni vet få upp flåset lite, men jag blev osäker pga. det ostadiga kissvädret...så jag ville vara på den säkra sidan..
Vi var där tidigt för att få bra platser till föreställningen som skulle visas innan själv invigningen...Så vi slog oss ned på typ första parkett och inväntade "showen". Under tiden satt vi å babblade med en massa "stall-folk", roligt, lilla Jennifer försökte ständigt att fotografera oss med mobilen, men utan resultat..hehe...för att fördriva tiden smaskade man på lite olika grejer, Emma på en rosa färglad munk som hon av någon anledning tyckte påminnde om Grekland? Och jag som inte har pengar med mig som vanligt hade förberett med att ta med mig ett äpple (kom nyss på att jag glömde skruttet på läktaren! :O)

När showen kom igång kom även publiken igång, nähä konstigt!? usch vilken dålig mening av mig...varför skulle den inte göra det liksom? Aja anyway...ridlärarana Ann och Annelie var riktigt finklädda, man är mest van att se dem i ridkläder eller lite lodisaktiga kläder, så det var lite kul..! =) Styrelsen öppnade showen genom att "dansa" till låten: Å när ni (onani) tar saker i egna händer...haha såg så jäkla miffat ut så man satt där på läktaren och klappade i takt med låten samtidigt som man försökte hålla sig för skratt, vilket var svårt....dessutom hade de en massa redskap som sågar och allt möjligt i händerna..roooligt! xD

Sen var det andra uppvisningar som: Shettisgalopp, som blev lite av trav istället, sött, de småttingarna ville inte alls lyssna på ryttarna, små busar! Hoppning, några från hoppspecialen hoppade på tre av ridskolan ponnysar, OMG va busiga de såg ut att vara, yiiihaa liksom :P Distansritt, en kvinna som visade hur man red och hur det gick till på en distansritt tävling, intressant, förutom att man knappt hörde vad hon sa eftersom ett par småungar satt bakom oss och kacklade stup i kvarten ;P Sen visade Göran upp sin häst Veloxana, imponerande, den hästan var som en hund, lydde ALLT vad gubben sa.. =) Kadrilj med ridskolans typ alla bruna hästar, blev liite svårt att skilja på dem: Är det där Kotten? Eller är det den därborta...?! Nää vänta lite... mm knas...Sist var det islandshäst uppvisning, såå söta små lurviga varelser, de red till en beroende framkallande medeltidalåt som satte sig på hjärnan DIREKT.. :O

After da show begav sig alla mot stallet för själva invigningen, mkt trångt stod och trängdes med alla folk för att kunna se en gnutta av det som hände....
Och härmed förklarar jag det nya stallet invigt... *Klipp* underbart! :D finally! så fint det blev...! Som extra grej fick pållarna Teddy och Lilla gubben gå en vända i stallet, de tittade verkligen runt och inspekterade sitt nya hem: Aaaa va fint, ska vi bo här..?? Nice...Så tänkte de bergis... :D

Sen var det som man säger: Champange och tilltugg.
Jag, Emma, Loppis och Elin verkligen hängde vid tilltuggsbordet och åt oss mätta på alla möjliga tilltugg, fanns alltifrån köttbullar, melon, till som Emma sa: Korvluktande ost, och någon smörja inrullat i tunnbröd...mumselimums! :D sen skålade vi med varsitt glas Pommac! :D Ett måste...! Efter rund turen i stallet valde vi att bege oss hemåt, tack för skjutsen igen! :D

image536 image537
Styrelsen "dansar"                                                       Teddy, Lilla gubben och Cream..

image538 image539
Teddy i full fart!                                                            Shettis galopp/trav :P

image540 image541
Distans - visning...                                                       Göran och Veloxana

image542 image543
Kadrilj med "de bruna hästarna"..!                          Islänningarna...

image544 image545
Nya fina boxar!                                                           Invignings-snöret på plats! :D

image546 image547
Mingel in da new stable..!                                          Mmm en massa tilltugg!

Väl hemma var det livat, hade besök av bror Robban med lilla Cameron och Robbans tjej? Sara, som jag aldriga träffat, men hon var riktigt trevlig! =) Cameron var som vanligt på bushumör, så himla SÖT, med sitt lilla krull på huvudet också! :D Awww....Kul att ha någon att busa av sig med...! haha...
Åt middag, hemmagjorda pizzor, taco och tonfisk pizza, GOTT självklart! Cameron pekade hela tiden på Robbans öl, hmm han får nog vänta ett par år med det, inte bra att börja för tidigt va!? :P
Innan de tog bussen hem vid 20.20 tittade vi på lite foton, busade mera med Cameron som verkligen älskade att kasta bort magneterna från kylskåpet och pratade lite skit gjorde vi också...
Alla fick varsin kram av Cameron och han slängde en massa slängkyssar till oss, söt som få...! Kul att träffa dem var det iallfall! :D

Har nyss sett Ondskan, fick meddelande från Emma L också (försökte att idag övertala henne att se den, för hon ville inte det) som berättade att hon såg på den trots allt, duktig Emma! :D Too proude..!
I slutet var jag lite borta, mina ögon var way to trötta för att hållas uppe, ska prova tandpetar tricket nästa gång kanske? Eller varför inte tejp för att tejpa upp de jädrans ögonlocken.. :P I sånna fall stark matt tejp eller dylikt, för vanlig tejp lär ju inte räcka långt till mina massiva "lock"... ;P

Nu ska jag nog iallafall försöka hoppa i sängen, eller inte hoppa på det viset att jag hoppar upp och ned utan jag ska rättare sagt gå och lägga mig...Imorrn tänkte jag åka till stan med mamma och shoppa lite! :D Looking forward too that! :D

Pussiluss   

image548 image549
Bussiga Cam, med mammas tofflor..!                        Sara och brorsan Robban..

image550 image551
Far & son :D                                                 Aww..söta krulltotten Cameron!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0