Pump it..!

Jomen såg att det skulle bli systemunderhåll inatt här på bloggen, så då är det bäst att passa på att skriva nu då..
Lördag, vad har man gjort? En riktigt "motions-lördag" har det iallafall vart! :D Började dagen med att hitta mögligt bröd som man var tvungen att kasta, mjölkens datum hade också gått ut, så det var jag tvungen att hälla ut...Tufft att vara ensam hemma :O så idag blev det mjölkinköp och tina bröd från frysen, kände mig riktigt duktig..

Klockan 9.00 cyklade jag till Åkersberga Centrum för att möta Emma och gå på Friskis, bror tog bussen till jobbet.
Emma och jag var taggade inför gympan, denna vecka hade vi dock ej "Peo" utan en annan "tant" som inte såg så värst hälsosam ut, men hon var tydligen det, höll ett bra tempo, men Peo-mannen hade lite mer intensivare pass.
Roligast var rörelserna till "Det är en värsta schlager" mycket hopp och skutt samt glada miner, det gillar vi...insåg också sanningen: Jag kan inte göra ben- och armröreler samtidigt, jobbigt.. :(
Emma och jag var nära att somna när det kom till avslappningsdelen, pinsamt om det skulle skett... :S
Vi är så duktiga! Yeah... "Emma och jag vi är goda vänner!" :D <3 
 Efteråt kikade vi in på barngympan, så söta små pysar..! :D
Cyklade hem tillsammans, höll på att dö, många kämpiga uppförsbackar...Sammanlagt har man typ cyklat 7 km idag, inte illa! :P Tour de france nästa?

Väl hemma var det dusch, lunch och chill som gällde, blev lite datanörd ett tag också...
Katterna (eller bara en; MELVIN) går mig på nerverna, han vill ha mat HELA TIDEN! Han åt upp sin mat på en gång, jag satte de andras två påfyllda skålar under ett plastlock, tror ni inte att han lyckas få bort locket och rensa de andras skålar också...suck...dessutom hoppade han efter mitt tacobröd... :O hmm vad ska man göra? Krympa magsäcken? Sätta honom på fasta? Äsch han får väl äta tills han spricker då...Jobbig men SÅ söt... :D

Vart upp till stallet och tittat på den ponny dressyrtävlingen som var där idag. Där uppe träffade jag Emma men även Malin som var där med sin häst Minette och tävlade, Erika var också med! :D roligt..! Erika hade gett Malin en snabbkurs i "Hur man målar naglarna" Måste säga att det blev mycket snyggt :D
Jag, Emma, Erika och självklart Malins mamma och syrra satt på läktaren och höll tummarna när det var Malins tur, jag tyckte det såg bra ut, men Malin själv var tydligen inte lika nöjd...men men.. :P Ledsen för min mobilkamera som fick damp mítt under tävlingen, inzoomningen lät som en data med allvarligt ERROR... :O illa..
Innan jag/och de åkte hem blev det ett snabbt kramkalas och "Hej då, ses på Måndag!".
En gammal gubbe försökte haffa mig och Emma i stallet för att hjälpa till att måla stallet (som är under ombyggnad) men så fort gubben vände blicken smet jag och Emma illa kvickt... xD jag vet, lite dålig stil kanske..

Cyklade hem och hade sällis av Emma som åkte sin moppe, lite stressig med henne hack i häl :P Snacka om att känna sig jagad :P
Ikväll var jag alldeles för snäll, gjorde hamburgare och pommes till middag åt brorsan och mig...Allt gick bra enda till två frysta hamburgare som jag skulle steka satt ihopfrysta i varandra, jäkar vad irreterad man blev, tog kniven och försökte BÄNDA upp de två som vägrade dela på sig, slutade in en tragedi, ena hamburgaren blev bara mos, köttslamsor all over tha place...men vad skulle jag göra?
När brorsan kom hem från jobbet hade jag dukat fint och all mat var klar: "Shit, vilken lyx man har då! Utbrast han...
Men jo, vad gjorde han sen? tog maten och satte sig vid Tv:en, vilket TACK! :P haha men det är lungt för mig.. :D

Nu när man är mätt och belåten ska man försöka hitta på nått annat kul..hmm vad kan de tänkas bli?
Fan, glömde köpa mjölk... :S

Pusshej alla och ha det gött! <3

image522
Malins söta ponny Minette (dock dålig kamera men..)

Kommentarer
Postat av: Erika

Owh, så fina ihop :D
Var kul å se dej anabanana! :D

2007-09-22 @ 22:25:35
URL: http://www.eckis.blogg.se
Postat av: Anabanana :D

mm visst e de! :D Detsamma Erika :D, synd bara att du inte hann hälsa på in tha banana house! :( ;P

2007-09-22 @ 23:50:45
URL: http://annsing.blogg.se
Postat av: Erika

Ja,det var det ;/ ditt mysiga banana house.. ta me mej en annan dag? :-D

2007-09-22 @ 23:55:32
URL: http://www.eckis.blogg.se
Postat av: Anabanana :D

Jomää självklart, måste bli av..! :D before it ruttnar helt.. :O

2007-09-23 @ 00:10:29
URL: http://annsing.blogg.se
Postat av: Erika

Ja, vill inte hälsa på i ett ruttet bananhus :O

2007-09-23 @ 11:27:51
URL: http://www.eckis.blogg.se
Postat av: Anabanana :D

Nej så sant som sagt.. :O Ruttna bananhus är inget å ha.. Hus ala banan-pure..

2007-09-23 @ 16:18:28
URL: http://annsing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0