Torsdag...

...och ojaa imorrn är det Fredag, obeskrivlig lycka! :D Fullspäckad helg med kompis middag, friskis och svettis och möjligtvis ett biobesök, joo men jag ska leva livet...! ;P ...ett viktigt samtal väntas också...! Hur ska man hinna med allt? Önskat att det var en extra helgdag mellan Lördag och Söndag, hmm vad ska man hitta på Pöndag kanske, eller varför inte SLÖdag (man slöar lite sådär..) eller vad tycker ni? ;)

Idag har det varit en slapp dag i skolan, började inte förens klockan 13.20! :O Medan vissa för fullt höll på med hundar i Västberga eller byggde holkar i skolan låg jag och sov! Hmm tänka sig... ;) trevligt var det iallafall!
Åkte in med en 621 buss till Danderyd som gick 10.40, inte favvobussen direkt, bara fullpackad med en massa gamlingar som sitter och hostar och har sig...dessutom tar den ju världens omväg, så man bjuds på en runttur runt Åkersberga först INNAN man beger sig till Danderyd, jippie?! :S
Efter en omtumlande tunnelbaneresa där man mest satt och försökte håll ögonen uppe gick jag raka vägen till matsalen där Jenny, Elli, Fredrik och Lorena redan satt och glufsade i sig maten ;P senare kom även Malin, Sandra och Alex. Maten var ganska god, typ kött, potatis, sås och äppelmos, jag klagade på "slaktköttet", Sandra på såsen, Malin på sina "udda" potatisar och Alex åt ingen mat alls, han körde sin jäkla "choklad diet", jo men det är bra liksom! :P De andra var duktiga och åt utan vidare klagomål..! Hehe eller Sandras kommentar angående äppelmosen: Det här liksom, äppelmos? Vad är det egentligen? Haha xD som om inte det hörs på namnet... ÄPPELMOS, alltså mosat äpple..men dagens kommentar helt klart! :D

Efter lunch hade vi svenska B, undrar om inte kursen har fel namn? Vi pratar bara om Grekland, kanske ska vara Grekiska B istället? ;P som sagt pratade vi om Grekland och deras historia.....fan.....nu när jag sitter här kom jag på att vi hade en läxa tills imorrn :O aja anyway tar den på bussen imorrn, om jag inte hinner somna i boken förstås..
Aja ganska intressant lektion iallfall, men man var inte direkt koncentrerad om man säger så, fnissade åt allt och inget...trött? Alexander den store och Sofia höll på att busa hela tiden, kastade papperslappar och höll på xD stackars Jenny fick skulden för deras upptåg: Nää men det var ju Jenny..! Taskigt där.. xP På övervåningen höll de också på med något, fan va det lät, trodde ett tag att de skulle braka igenom hela taket, men så var inte fallet....
Nästa lektion ska vi lära oss om hur man sätter på och stänger av en lampa... ;P ska bli intressant!

Sista ämnet vi hade var bild, eller estetisk verksamhet om man säger det på en finare sätt..
Började med akvarell målning, och jag vill inte påstå att det var min grej direkt..ingen drömstart heller precis, målade på fel sida av pappret, revbort det fasttejpade pappret från bänken, hämtade ett nytt papper, tejpade fast det, och började måla igen..redan då var mitt tålamod på noll, dessutom hade jag oturen att ta de absolut sämsta penslarna, torra och hårda som vet inte vad, var tvungen att stå och rengöra dem en kvart innan jag kunde börja måla, men annars var det lungt.. Min bild av vad som skulle föreställa ett landskap såg mest ut som en treårings dagisteckning :P De andras var så fina....avis.
Nää jag skapar bättre med ett vitt papper, krumelur på pappret och riva sönder, that's my Stinsen brinner skapelse :P

Slutade 16.40 idag men vi fick gå en aning tidigare.. =) Tunnelbana hem med Jenny, Sofia och Alex, kom fram till att den röda linjen är mer pratsam och trevlig än den gröna, mm OJAA! :D Men nog om den debatten.
Vid Danderyd hade Jenny och jag svårigheter att bestämma oss för vilken buss vi skulle ta: Den gamla hederliga 624, som idag var ÖVERFULL, 629 som visar oss runt i halva Uppland och tar år och dar att komma fram med, dock lite folk, eller 621 den skumma bussen...Till slut fattade vi ett beslut, fick bli 621 "den skumma bussen" :P
Men det gick bra så farligt var det inte...Hann inte hem till ridningen idag heller, förjävligt...Istället föjlde man med papi och handlade, träffade en gammal klasskompis, lite kul! :D Pappa är inte den snabbaste på att handla, men det kan vi ta en annan gång.. :S

Ångest pga. alla tv-program ikväll, fanns så mkt bra å se helt plötsligt, Idol 2007, Top model, Efterlyst, I Robot..
Idol 2007 - såg jag, Top model - Spelades in, Efterlyst - Klagomål från bror: Åhh måste du se den här deprimerade skiten..? I robot - Såg tillsammans med bror ett tag, slutade med att jag halvsov i soffan :P
Så nu sitter jag här istället =) Ska gå och lägga mig, är grymt trött! Pratat med Emma on da phone, hon och jag ska på Friskis och Svettis på Lördag och motionera så det står härliga till! ;D KUL!

Btw brorsan har färgat håret idag, så nu har vi samma hårfärg också, finally we looks like twins! :P Han sa om sig själv: Gosh jag ser ju EMO ut?!  Mohaha, vem var det som sa att jag såg EMO ut i min nya hårfärg? ;) Awww BUSTED! :D

Ha det bäst! 
Pusshej
 

Kommentarer
Postat av: Erika ! :D

JAAG SKAAAPPAR :D

2007-09-07 @ 20:52:45
URL: http://eckis.blogg.se
Postat av: Anabanana :D

Haha xD yeah right, JAAG SKAPAR (river av pappers biten i ren desperation) GÅ Å SÄLJ DEN TILL NÅN NU FÖR HELVETE! :D Stinsen is the shiet..!

2007-09-08 @ 01:32:17
URL: http://annsing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0