Besök in da Täby

Jag så gick man upp klockan 7.00 imorse, även fast man kunnat tagit värsta långa sovisen...
Men jaja jag studerade lillkatten från 7-10, gick väl bra men min katt var inte världens aktivaste om jag säger så.. :S började ganska bra men sen låg hon mest i den gråa fåtöljen i vardagsrummet och degade..ett tag trodde jag hoppet var ute för mig, men plötligt vaknade denna lilla krabat upp..! :D Yeees tänkte jag, äntilgen lite aktivitet och rörelse!! tsss, trodde jag ja, hon hoppade upp i soffan bredvid och la sig där istället, damn, men några promenader och tvättningar blev det trots allt.. :P Men Melvin då, områdets lataste katt var hela tiden uppe och gick, att man ALLTID lyckas välja fel.. :P

266744-423
Hon ville ligga mkt i mitt knä under studien, den sötnosen.. :)

Emma och jag åkte aldrig in till skolan idag för att luncha, istället drog vi en sväng till Teeeeeebyy (Täby) och shoppade lite, eller jag höll hårt om min plånbok, MÅSTE spara pengar, hjälpte istället Emma som var ute i shoppingsvängarna, blev en söt tröja för hennes del på Åhlens.. :) Sen gick vi runt och kikade lite i affärer, var även in på "Djurfavoriten" där vi planerade vårat akvarium som vi ska ha, haha, men vi kom på att spola ned döda fiskar i toaletten är nog inte riktigt vår grej.. ;) sen "nörda" vi oss genom att sno lite recept på ICA affären..folk som såg oss måste trott va var besatta av de där recepten, men vi hittade ett par kap där bland alla smarrigheter.. :) 
Åt lunch på något cafe, jag är så himla dålig på namn so I don't remember the name men anyway, Emma mumsade pastasallad och jag ett ciabata bröd med salami och brieost, sen tappade jag lite matlusten när en bebis bredvid dregglade ner hela sig själv med någon krämig tomatpure.. :P
Vi hade lite udda samtalsämnen medans vi åt, pratade om äckliga händelser med människor som har järnstänger genom kroppen, hjärnor som hänger utanför huvudet, hur vi vill föda våra barn, haha jaa ni hör ju bara, creepy I know.. ;) Tyckte väl att tanterna bakom oss var lite tysta, bärgis i chock.. :P Sen fick jag erbjudandet att följa med till Spanien i två veckor med hennes family, men typiskt då är man i Rhodos och roar sig, lite synd hade gärna hänkat.. :P om det bjuder of course.. ;) skoooja..

Sen tralla vi bara runt där i centrum och "softade" lite, visste inte riktigt vart vi skulle, men vi lyckades göra en god gärning iaf, vi höll upp dörren för en tant som hade rullator och som knappt kunde prata, förlåt men hela situationn var så rolig.. xD vi fattade först inte att det var oss hon ropade på hjälp åt, vi tänkte gå förbi..sen hörde vi att hon desperat bara skrek: "Dhjäääälp, djörren ärjj tuung..!! Men vi fattade fel så vi började trycka in henne på toaletten ISTÄLLET för att öppna dörren som egentligen menat, sen när vi finally fattade så fastnade hon med hjulet på rullatorn i dörröppningen, herregud vilken dramatik det blev där ett tag..men hon lyckades komma loss och fortsatte sin lilla "ryckiga" tur i centrum.. :P

image424
Mums jaa..

Innan vi åkte hemåt tog vi oss varsin Kaffe Latte på ett cafe, mums.. :D Enligt mig det de enda kaffet som är gott..! Hem sedan med roslagsbanan, snackade lite om våran framtid.. :P Emma som ska flytta till en lyxvilla och jag som ska bo i solna ghettot.. ;) Haha olika tycken för första gången tror jag..men sen ska vi laga mat tillsammans och jag ska bli kock! ;D Man måste planera lite vettni.. :)

TACK EMMA, KANONDAG! :D

Sen på bussen hem var det några 17-åringar som pratade om någons ben:

Tjej 1: Men vad var det som hade hänt med hans ben??
Tjej 2: Han hade en protes..
Tjej 1: Protes?????
Tjej 2: Jaa du vet, det är som ett låtsasben..
Tjej 1: Jaha..??

Ok, vem vet inte vad det är? Haha lite kul, men jaja vissa har väl inte de kunskaperna bara.. ;)
Men nu ni, nu ska jag ta en promenad i det fantastiska vårvädret!

See yaa ♥  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0