Hoppla pålle hoppla!

Hej å håå..jag försov mig imorse till ridningen, var tänkt att jag skulle gått upp runt 7.15 för att ha god tid på mig, istället vaknade jag med ett ryck när klockan precis slagit 8..men härligt liksom en kvart på sig att fixa iordning sig, tur att det var stallet det handlade om, där kan man se ut som en påse med skit, ingen bryr sig liksom, hehe wonderbart! :D så jag satte upp håret i en slarvig knut, haffade åt mig lite frukost, satte på mig mina flashiga träningsbyxor och en luvtröja och började gå i rask takt till stallet, eller ibland blev det även några inslag av jogging faktiskt, så snacka om att man var uppvärmd innan man satte sig i sadeln på Teddy för att köra ett svettigt dressyrpass på utevolten.. :) Lilla bångstyriga Teddy var rikigt fint den första halvtimmen sen tappade dock både han och jag lite av koncentrationen vid galopparbetet, men allt kan inte alltid gå vägen, man måste ha lite motgångar också.. :) Ridläraren gav mig dock en massa beröm, alltid peppande.. :D som belöning av det goda sammarbetet fick Teddy lite små äpplen av mig efteråt och sedan ner till den stooooora gräshagen för lite semester en solig Lördag som denna.. :D men han är som sagt inte så alert på att gå till hagen, man får nästan dra honom med sig.. ;) buse.. innan promenaden back home så mockade jag lite så mina armar nästan hoppade ur led, men vackert blev det! :)


Hehe lilla Teddy..

Nu sitter jag härhemma vid datorn och solen strålar utanför, jag MÅSTE ju bara passa på att gå ut nu :) sen har jag lite beslutsångest hur jag ska göra idag, spinning på Friskis eller inte? Känner mig inte så taggad men det skulle iofs vara ganska skönt med en genomkörare, om jag överlever det passet dvs.. ;) annars kanske det blir en liten trip in till storstaden, MÅSTE ha ett par jeans verkligen, kris..men vi får se vad som händer å fötter som mamma brukade säga.. :)

Pussar ♥

Kommentarer
Postat av: malin

va söt han var, han var inte så liten tkr jag mot mina pluttponnier ;)

2008-08-30 @ 20:52:37
URL: http://maooowlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0