Mitt år 2008

Eftersom det idag är det absolut sista dagen på år 2008 tänkte jag sammanfatta detta år lite snabbt.. :)

Januari: Allt var som vanligt... 
-
Mamma fyllde år, fick rosor, hemlagad kinamat och en bok om Grekland
- Min kusse Peter kom och hälsade på under månaden med sin sambo, minns att vi åt klassisk pyttipanna
- Vi var på den årliga skidsemestern till Tännäs, lärde mig att jag ALDRIG igen ska åka i en backe vid namn Prima.. :S
- Jag, Anna och Emma var fullt uppe i vårt planerande av resan utomlands
- Och efter många om och men bokade vi RHODOS! :) Petit Palais!
- När det kommer till skolan så var jag och Alex fortfarande aktiva i elevrådet, jag höll på med min Picasso tavla på bilden, vi besökte Expressen med Jean, jag Freddieboy och Alex deltog i öppet hus och jag åt massa pannkakor i skolan..
- Påbörjade tydligen mitt "sluta äta godis" löfte..
- Fick en crush på Zach Braff i scrubs.. haha..
- Heat Ledger dog av en överdos..
- Gick på Rockbjörnen med några från klassen, fick krama idol-Mattias, haha ;)
- Jag och bror fyllde 18 år och myndiga! Pannkakstårta! ;D
- Tätt efter fyllde även lilla Cam år!
- Livräddning med klassen på Eriksdalsbadet
- Bokade Winnerbäck biljetter med Anna och Emma.. :)


Bror goes crazy in the skidnacke :P

Rockbjörnen, här ser vi Ola.. :P

Februari: Livet tog en oväntad vändning..
- Började prata om Sydafrika
- Hemligt kär vart men.. ;) tihii..
- Såg en mkt bra skurt-film i skolan om hur man spar el
- SEMLOR!
- Jag och Sofia var med på livräddningen i skolan, båda har bacillskräck så ingen ville göra mun mot mun metoden på gubben, haha..
- Jag och Alex påbörjade våra "stereotypa" beteenden i skolan (ranta runt)
- Jag, Fredrik och Alex paxade platser till Sydafrika projektet!
- Min faster fyllde 50 år, feeest hos henne! :)
- Första intensiv passet ever med Emmsing på Friskis.. :P
- Började söka stipendier
- Var på studiebesök på "Fergies" pappas jobb på en reklambyrå, dock var klassen mest intresserade av allt smaskens som det bjöds på, bullar frukt you named it.. :P
- Flodan 18 år!
- Alla ♥ dag och jag var deperimerad att jag inte hade någon att "fira" den med.. ;)
- Tjejmiddag at my place med en massa goa töser, taco!
- Bytte ridgrupp till min nuvarande..svek min ridvänninna Milla.. :O
- Restaurang i stan med klassen eftersom vår mentor Sandra skulle bli mamma :)
- Det ofattbara hände.. :'(


Faster Kicki fyllde år!

Tjejmiddag, här är Anna och Sandra :)

Mars: Efter en tråkighet följer oftast en annan..
-
Hille fick mig att bil såld på TV-programmet "En annan del av köping :P
- Blev beroende av Stevie Wonder
- Min katt Moa förlorade sin kvinnlighet
- Storebror var med och schteekta i veckorevyn :)
- Malin och jag träffade på en livs levande "Miss Piggy!" haha :P
- Började träna mer + äta hälsosammare..
- Emmsing och jag tränade stationsgympa for the very first time.. :)
- Melodifestivalen korade Charlotte Perelli som vinnare
- Dansade Afrikansk afrodans med klassen i Liljeholmen :D
- Förlorade en gammal klasskamrat..
- Två begravningar inom en vecka..
- Emma fyllde 16 år!
- Bror visade mig hans nyinköpta spel: Guitar Hero (har ännu inte provat det haha)
- Dödade min största kaktus.. :O
- Bror trodde squash va anjovis.. :P
- Våffeldag hos Emmsing! :)


Moa förlorade sin kvinnlighet :P

Bror posar i veckorevyn ;)

Emmas och min våffeldag

Bror med sitt kära guitar hero!

April: Livet fortsätter
- Fortsatt hårdträning på Friskis med Emmsing..
- Engelska nationella, bröt ihop på den muntliga delen, klarade in det typ.. :S
- Hittade en snigel i min ruccola sallad (intresse klubben antecknar) :P
- Lärde bror att man skriver adressen på höger sida av kuverten inte i mitten eller på vänster sida...:P
- APU på Skånes djurpark med Sofia, träffade också faster :) under denna tid mådde man dock psykiskt dåligt, slarvade med maten, kände mig allmänt nere, vilket bidrog till viktnedgång..lärorik tid dock..


Gloke på Skånes djurpark :)

En av våra kollegor under 5 veckors tid.. :)

Maj:
- Hemma från Skåne över valborg
- Ante 28 år!
- Bror Erik åkte till Spanien med skolan, åt Paella till hans spydde typ.. ;)
- Fortsatte min sista tid i Skåne, höll dock på att bli kvar därnere då jag och Sofia kollat på fel tågbiljett.. :P
- Eurovsion sång contest, lika förbannad  varje gång..
- Jobbigaste Mors dag någonsin..
- Taggade inför Rhodos med Anna och Emma.. :D
- Kollade hysteriskt efter datorer med Alex (köpte aldrig någon).. :P
- Middag med klassen at bamboo palace, sushi tävling!
- Red Teddy på ridningen som aldrig förr!


Teddy!

Avslutningsmiddagen med klassen, haha här ser vi Sofia, Alex, Rose och Jessica som valrossar, HETT! ;)

Juni: Årets höjdpunkt!
-Skolavslutning på Långholmen, grät då två underbara lärare Ylva och Jean skulle sluta.. :( de fick en varsin blombukett av klassen.. :)
- Bror red första gången i sitt liv på en häst vid namn Gullene
- Firade att Emmsing gått ut nian, middag och mys hos henne + galen moppe hjälm.. :P
- Kungsan med Emma och Anna för att se Sverige Spanien, fick dela paraply med en galen spanjor, började regna vi gick och åt middag på våran traditionella Italienska restaurang :D
- Första trippen till landet!
- Lung midsommar med härlig smörgåstårta, haha.. :P
- Jobbigt läkarbesök, ångest, mitt viktnedras hade fått sina konsekvenser.. :S
- RHODOS 08 :D:D:D:D:D:D:D Finner inga ord hur skoj det var, man måste vart där för att förstå! Träffade på söt Emil också ju.. :)
- Skåne runt med pappsing, Höör, Kivik, Ystad, Malmö Skurup, träffa faster och kusse m.m.. :)


Skolavslutningen, hej då Jean och Ylva.. :(

Middag hos Emmsing!

Kungsan med Emma och Anna.. :)

Rhodos med dessa två underbara töser!

Hände mycket skoj på denna gata, bar gatan :D

Jag och Strawberry daiquiri på Rhodos och den Norske baren..

Åt en härlig 50-bitars sushi med faster och kusse i Malmö :)

Besökta även mammas bästa kompis i vackra Kivik :)

Juli: Sommaren fortsätter..
- "Kalas" hos storebror Robban :)
- Träffade Emmsing igen efter att hon kommit hem från Spanien, såg Sex and the city på bio, åt en massa vindruvor och jordgubbar och åt middag på en italiensk restaurang..
- Tappade mer i vikt.. :S
- Traditionella minigolfen med Hille, Emma och Flodan, sushi lunch efter :)
- Full fart på landet med alla bröderna, papi, Cam, Natalie och Milton
- Saknade en massa, jobbigt emallanåt..
- Klippte mig kort kort.. :)
- Träffade på "den fördomsfria killen" haha :P
- Landet igen med Robban, Cam, Kicki, papi och Adam :)
- Bio med Flodan istan där vi såg Mamma Mia och blev totallt sålda på filmen och middag med sushi och asiatisk buffé :)
- Fixade bussbiljetter till Götet.. :)
- Shakade loss bland tha frutas på Emma tha mans jobb vid Globen, smoothie i stan efteråt. :D
- Bror på kryssning, trodde han skulle ramla överbord men icke.. :P


Emmsings och mitt bio snacks till sex and the city, tihi!

Ibland går det hett till på våra årliga minigolf turneringar.. :P

Pappa och Cameron busar på landet! :)

Jag blir korthårig :)

Anna och jag ser Mamma Mia på Saga i stan :)

Jag blev frälst av alla jordgubbar Emma hade på sitt jobb at tha fruktlager.. :P

Augusti: Mycket händer..
-
Emma tha man fyller myndig! Party party på tegelbruket! :D
- Helt såld på Markus Krunegård
- Värk i axlar och leder, tiger balsam  blir min drog
- Läkarbesök, lättnad..
- Stadsbesök med far i stan, mysigt, gick lååångt och brände pengar på asiatisk mat
- Ett halvår sedan.. :'(
- Upptäckte att jag ALDRIG mera ska steka kycklingklubbot efter mitt lilla misslyckade försök.. :S
- Sushi på Odenplan med Emmsing, såg Carin da Silva haha :P
- Winnerbäck konsert på Zinken med Emma, Anna + Anna's lilla "vän" Hampus :) sjöng så vi blev hesa!
- Åkte till Götet med Emma och Anna för att hälsa på söt Emil :D
- Upprop i skolan, sommarlovet slut..
- Folk som blir oroliga..
- Åker med anna in till Emmas fruktjobb och frossar gott och har trevligt! :)
- Jag blir blondin!
- Plojfoto med klassen, här kör man på "hula hula" tema! :D
- Efter långt uppehåll blir det Friskis igen..utan Emmsing.. :(


Emma 18 år, party party at tegelbruket! :D

Papi och jag på stadsvandring i solskenet :)

Emmsings och min sushi på Odenplan :)

Mitt sällskap på Winnerbäck konserten, Anna, Hampus och Emma!

Jag får ryggen knäckt av Emil som ska bli kiropraktor när han blir stor, haha :P

Det sista riktiga sommarlovet är över, vi: Jessica, Sandra, Alex och jag varde första som tagit sig till uppropssalen.. :P

Jag blir blondin!

Time for plojfoto! :D

September: Sanningen börjar tära på krafterna
- Krafterna dalar neråt, det blir kurator besök och lite små besök hos skolsyster..
- Jag gör min vackra "Rhodos 08" tavla!
- Galna tacokvällar!
- Fick smak på nötter och mango, haha :P
- Bio, Patrik 1,5, med Anna och Hanna, även lite sushi på kungshallarna hann vi med! :D
- Papi fyller år! Prinsesstårta från sergelbageriet :D
- Pappa och jag, resa till Skiathos, dock regn halva veckan men endå.. :)
- Jag får jobb på djurrummet i skola! :D


Rhodos tavlan!

Galna tacokvällar med Anna och Emma var det ja! :D

Bio och sushi med Anna och Hanna :)

Papi blir ett år äldre :P

Vårat hotell på Skiathos

Oktober: Resan man väntat på..
- Massa sushi, haha
- Emil på besök i Berga, mysigt! :)
- Köper mig en jordgubbs mysse
- MASSA fix inför Sydafrika..
- Sydafrika i 3 veckor! Minne för livet!
- Tvingas sluta på Love.. :(


Gänget i Sydafrika!

Vi älskade att flyga jumbo jet! :D haha..!

November:
- Hemkomst från Sydafrika, ett minne för livet!
- Den första vinterkylan tränger på och man upplever stress som aldrig förr..
- Allvarligt samtal med skolsyrran..tar ett beslut..
- Jobbig och tung tid emellanåt, fastnat i något som är svårt att komma ut ur..
- Missade uppkörningen av basmakin.. :/
- Känner mig besviken på mig själv oftare..och otillräcklig
- OERHÖRT MKT i skolan!
- Fars dag med vit kladdketårta :D
- Klipper lugg!
- ÄNNU mer sushi denna månad!
- Melvin försvinner och återvänder efter 3 veckor.. :P
- Bror får smakprov på lumpen.. :P
- Bakar lussebullar.. :P eller njaa inte de vanliga traditionella men endå..
- Känner jobbig saknad ofta..


Tårtan som jag gjorde på Fars dag.. :P

Klipper lugg, fast den är borta nu, haha :P

Melvin den busen försvinner, men återvänder som tur va.. :)

December: så var det sista månaden
- Sviker julkalandern totallt, Emma tha man och jag ska hitta på en egen "Don't cha" version til lnästa år.. :P
- Bonde söker fru mani! :P Emma och jag blir kära i Elias.. :P
- Tar det tunga beslutet att gå till Mando.. :(
-  Idol finalen i Globen med Emmsing :)
- Mamma Mia kväll hos Flodan och dagen efter middag hos henne med massa skratt!
- Blir förvirrad över en viss sak, är det fortfarande haha.. :P
- Bryter ihop på ekologi provet, hehe pinsamt men men, min hjärna hamnade i läget: "Ur funktion"
- Sista taco kvällen på året med girlsen, Emma hittar förvånadsvärt bra i sitt kök :P
- Julen! Inte som den brukar vara, saknad av en viss person..men den vart mysig trots allt..inga klappar iår dock..förutom Cam som får massa busiga saker! :)
- Mellandagsrea paniiiik! :P
- Humöret går upp och ned..
- Svek Emma, Jennie and Hilleman, joinade dem inte på 90's.. :S
- Spa på Sturebadet med Emmsing, underbart! :D
- Och senaste igår: Bingolotto kväll med "Janne".. ;) haha..


Idol finalen i Globen med Emmsing! :)

Sista tacokvällen med dessa sköningar :P

Julafton, fick besök av bröderna och Natalie :)

Avslappning i Sturebadet med Emmsing! :D

Jaa det var mitt år det...
Hoppas detta nya år 2009 får en bättre start!

GOTT NYTT ÅR PÅ ER! ♥

Kommentarer
Postat av: Emmsing:D

Vad mycket vi har gjort tillsammans gumman! Jag älskar dig! Pusshej ÄLSKAR dig<3<3

2008-12-31 @ 15:46:47
Postat av: Anabanana :D

Jaa verkligen! :D BÄST! Älskar dig med, hoppas du får ett underbart slut på det gamla året och en fantastisk början på det nya! :) Pusshej ÄLSKAR dej! <3<3

2008-12-31 @ 17:00:53
URL: http://annsing.blogg.se/
Postat av: malin

haha vilken gullig sammanfattning du gjorde :D

2008-12-31 @ 17:43:58
URL: http://maooowlin.blogg.se/
Postat av: AnnaPanna

Ååå, vad man blir glad och ledsen om vart annat när man läser allt som du har gjort under 2008. Vad kul vi har haft, men också allt jobbigt som har varit... det är väl bara att inse att det bara kan blir bättre, får man hoppas!

Ha det bäst vännen så hörs vi! pusshej

2009-01-02 @ 13:29:41
Postat av: Anabanana :D

Ja vi har verkligen haft mycket skoj! :) Det är tack vare dig och alla andra goa vänner som detta år blivit så pass himla bra som det blitt trots allt jobbigt som hänt! Tack! :D Vi hörs vännen! Pusshej! <3

2009-01-02 @ 22:36:53
URL: http://annsing.blogg.se/
Postat av: Rose

Åhh, anna ja blir rörd, jag läste inteallt men kollade på blderna det är många minnen, funderar på att göra ett liknande inlägg men jag vågar inte för det kommer ta så hårt på mej, jag vill bara glömma 2008 och börja om på nytt igen. 2008 var förra året det är dags för mej att se framåt och fokusera på det nya året och min framtid! 2008 sög hådare än 2006 och 2006 va mtt värsta år i livet (bortsätt från 2008) lr nu blev ja fan osäker, aja 2006 och 2008 får dela på försdtaplatsen som värsta året i mitt liv

2009-01-07 @ 01:55:37
URL: http://lillagris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0