Sturebadet!

Ja igår är en dag jag sent kommer att glömma! :) jag och bästis Emmsing var nämligen på massage och kurbad behandling på Sturebadet i Haga.. :D Behandlingen skulle börja klockan 20.00 och hålla på till 21.00 men vi tänkte: "Äsch vi åker in lite tidigare så vi är säkra på att vi är där i god tid!" Vi var lite osäkra på vägen dit först när vi väl hoppat av bussen vid Frösunda så vi irrade runt där i kylan och höll dessutom på att kissa på oss eftersom vi båda under en längre tid hade vart beroende av toalett besök och saken blev ju inte bättre av att vi flamsade till det hela och garvade åt minsta lilla knasiga kommentar, haha :D till slut såg vi ljuset! En skylt: "Sturebadet Haga 200 m" glada vart vi när vi hittade rätt på första försöket, det har nog inte alla lyckats med..ok det fanns iofs bara en väg att gå men skitsamma.. :P haha..

Väl inne var det som ett lugn, var helt stilla och de spelade avslappningsmusik i högtalarna..vi "checkade in" oss i receptionen och fick handduk, tofflor och baddrock for free :D men när receptionist tanten frågade oss när vi skulle på behandling sa vi: "Ehmm klockan 20.00" klockan var då knappt 16.30 och hon tittade lite snopet på oss: "OJ då är ni här tidigt!" haha, självklart liksom! :) vi bytte om till bikini och morgonrock och passade på att duscha och överkonsumera en viss tvål som fanns där och som luktade himmelskt! :) sen bastade vi (så skööönt) och pratade en massa hemlisar, hihi, nejmen vanligt klassiskt tjejsnack you know! :D så åt vi varsin "hälsosallad" gott gott och satte oss med varsin kopp te i en soffa med kuddar och ljus bredvid bassängkanten, mysigt! :D sen kände vi för att vara lite hurtiga och hoppa i bassängn och simma några varv, men jisses det var iskallt! :O haha vi som trodde det skulle vara Thailand temperatur i vattnet liksom.. :P iaf vi stod där med enbart fötterna doppade i vattnet och gjorde hemska grimarser för att visa hur kallt det var.. :P kväva våra skratt fick vi också göra då det annars ekade i hela anläggningen haha.. :P Emma var dock snäppet duktigare än mig och hoppade i lång före själv stod jag där i 10 minuter till och hackade tänder, men finally hamnade även jag i plurret.. . :P så vi simmade runt ett par varv och gick sedan in för en bastu och varm dusch igen.. :)

Klockan tickade på och sedan 20.00 var det dags för våran duo behandling, jättebra behandlare fick vi! :D jag började med massagen och Emma med kurbadet i 29 gradigt vatten :) SÅ skönt att få massage, åhh vill göra om! både jag och Emmsing gillade bäst när hon gick kota för kota med fingrarna längst med ryggraden, värsta halleluja moment! :) innan var jag livrädd att jag skulle bli kittlig och ligga och sprattla och skratta som ett fån, men icke! :) lättnad.. :) efter ca 20 minuter så bytte vi, Emma körde på massagen och jag på kurbadet.. :) som också var obeskrivligt härligt! låg där i badet med tända ljus omkring mig, medan badet ändrade färg och masserade kroppen med vattenstrålar + att det doftade underbart av den kamomill badolja som jag fått välja att ha i.. :) fick även lite kamomill kroppsspray efteråt.. :)

Både jag och Emmsing var som två zombier när vi gick in till omklädningsrummet för att byta om, kändes som om man svävade på moln, man var som en helt ny människa, fast oj va trött och sleten man såg ut att vara, blek, påsar under ögonen och med ett hår som liknande en misslyckad tant permanenting.. :P haha fast UNDERBART var det! Sen vart det lilla julafton och vi bytte klappisar, jag fick body butter med kokos doft av Emma och haha jaa en annan trevlig grej! :D vi tar det senare men TACK GUMMAN, gladeliglad blev man! Skjuts hem fick vi av hennes snälla papi :)

EN UNDERBAR KVÄLL MED DIG VAR DET EMMSING! Vi bara MÅSTE göra om detta! ♥ Stammisar på Sturebadet nästa kanske? haha..

Gissa hur gott jag somnade den kvällen! Detta borde man verkigen unna sig då och då!  


Innan besöket laddade jag, tuggomanen Annsing upp med att köpa två paket dagen till ära.. :P 

Sturebadet Haga!

Lite av omklädningsrummet :)

Haha var meningen att Emma skulle komma med i bakgrunden men hon hann gömma sig precis.. :P

Våran flashiga "utrustning" :)

Glada e vi! :D

Jag ombytt till morgonrock redo för lite massage :)

Lite av anläggningen :)

Temys med tända ljus :)

Min klappis jag fick av Emmsing..jag tänkte att den andra klappisen kanske jag inte ska lägga upp en bild på haha, men Emmsing du ska veta att de passade perfekt! :D

Idag då..EN dag kvar tills det nya året i princip..hade verkligen helt glömt bort det, va Emil som påminde mig genom att han frågade vad jag skulle hitta på imorn, jag ba: "What!? Right jusste det är ju nyårsafton imorgon!?" Gaah, aja får se vad som händer och fötter..idag ska jag iaf ta det lungt, tänkte träna på kvällen bara. think that's all.. :)

Ha mys, pussiluss!♥

Kommentarer
Postat av: Emmsing:D

Stammisar nästa SÅKLART! Årskort kanske? :D Pusshej ÄLSKAR dig<3<3

2008-12-30 @ 16:24:21
Postat av: Emmsing:D

Det var underbart mysigt och roligt igår Annsing ! Måste göras om:D! Pusshej ÄLSKAR dig<3<3

2008-12-30 @ 16:25:42
Postat av: malin

åååå va avis jag blir nu ! lät som självaste himlen! ahah :) värt ett besök i framtiden tror jag :)

puss kram

2008-12-30 @ 21:31:11
URL: http://maooowlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0