2 Januari

Som sagt så har min kära mamma fyllt år idag..! HURRA! :D
Jag, bror och pappa gjorde en middag till henne medan hon själv "förungade" sig med lite hårtoning, för att täcka över de gråa hårstråna.. :P avslöjad I know..
Men vi var duktiga med maten, jag gjorde faktiskt det mesta, men utan de andra två hjälpredorna hade det aldrig gått, bror som strimlade kycklingen och pappa om blev frustrerad över att riset skulle sköljas INNAN det skulle kokas, hehe, lite småkomiskt.. :P Brorsan blev galen på mig för han tyckte tydligen att jag "slängde" för mkt med kniven åt alla möjliga håll, själv märkte jag inte av'ett direkt.. :)
Telefonen har också gått varm av alla grattis hälsningar, det var liksom självklart att det var till mamma varje gång det ringde:

Telefonen: Rrrrrring....Rrrrrrriiing
Pappa: Ska vi svara..?
Jag: Äsch strunta i det, låt mamma svara istället, det är ju endå bara till henne.. :P (när hon hade händerna fulla med toningsfärg, oj va snällt.. :P)

Och det var det också, VARJE gång! :)
Maten vart god, mamma satt och sa: "Åhh va gott!" mellan varje tugga typ, undrar om hon menade det, eller om hon sa så för att vara snäll? Hmm fortfarande en gåta.. :P
Till efterätt blidde det äppelpaj..hemmagjord? Njaaa inte riktigt, det var Frölinge, som hade "gjort" den, men jag måste erkänna att den var riktigt god, med en klick gammeldags vaniljglass på också! :) Jammi! Men min käre bror blev inte så glad på mig när jag nallade den sista deg kanten av kakan: "Men åhh det är ju kanterna som är godast!" 

Lite bilder:

266744-60
Allt framdukat (förutom maten dock) och ljusen tända..MYS..!

266744-58
Födelsedags "barnet" mamma! :D

266744-55
Haha ojdå, sorry bror för närbilden, men du va glad! :)

266744-59
Den goda kycklinggrytan..

266744-57
Äppelpajen with da klick of ice cream..!

266744-56
Pappa och Melvin, som inte ser särskilt road ut.. :P

266744-61
Rosorna som mamma fick..!

266744-62
Sist men inte minst en hemsk bild på mig själv.. :P som sitter osminkad och leendes vid bordet, OMG att jag ens vågar lägga ut en sådan skräckinjagande bild på bloggen, men anyway.. xP

Nu ska jag gå och buuuusa...!

See yaa..

Kommentarer
Postat av: Bleeding Gum

Someday I?ll wish upon a star,
And wake up where the clouds are far behind me.
Where troubles melt like lemon drops
Away above the chimney tops
That?s where you?ll find me.

2008-01-03 @ 01:13:23
Postat av: Anonym

maten såg SUPER god ut , du får komma hem till mig och laga mat ;D haha ... MmmMmmmmmm ...

2008-01-03 @ 02:06:41
URL: http://nattapatta.tjejsajten.se
Postat av: Anabanana :D

Hehe fint där.. :P
Visst Natta! Jag kommer till dig någon dag och gör lite mat.. :P Det blir SUPER! haha..

2008-01-03 @ 11:07:07
URL: http://annsing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0