Allt jag vill ha...

...är en pannkakstårta när jag fyller 18 år! ;D

Här kommer ett smarrigt recept om ni har lust att göra...till mig? :P

Ingredienser till recept

  • Pannkakssmet: 2 1/2 dl vetemjöl
  • 6 dl mjölk
  • 3 ägg
  • 1/2 tsk salt
  • 2 - 3 msk smör
  • Fyllning till pannkakstårta:
  • 3 dl sylt som hallon, jordgubb eller drottningsylt
  • 2 dl vispgrädde eller vaniljvisp

Tillagning av recept

  1. Gör först pannkakssmet: vispa ut mjölet i hälften av mjölken till en slät smet. Vispa i resten av mjölken, ägg och salt. Smält smöret i en stekpanna och vispa ner det i smeten.
  2. Grädda 8 eller fler pannkakor i stekpannan. Låt dem kallna.
  3. Vispa grädden eller vaniljvispen.
  4. Varva pannkakor och stryk ut ett lager sylt på varje. Toppa med grädden på slutet och njut. Du kan garnera tårtan med färska jordgubbar eller andra bär (eller godisströssel).

Åhh jag bara dregglar..! :P
Det är bara att njuuuuuta av den smarriga skapelsen...!

266744-86 266744-87

Nu förväntar jag mig en på min födelsedag...


Kommentarer
Postat av: natta

när fyller du år då anna ?
;)

2008-01-12 @ 14:49:25
URL: http://nattapatta.tjejsajten.se
Postat av: Anabanana :D

Jag fyller år den 27 Januari.. :) Själv då Natta? :P

2008-01-12 @ 19:01:55
URL: http://annsing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0