Miercoles

Hola! :D Tänkte köra dagens inlägg med lite spanska influencer...fast nu när jag tänker efter tror jag att jag skippar den biten, har tappat en hel del av mina suveräna spanska kunskaper sen man gick ut nian.. :(

Var minuten på att försova mig imorse igen, men av någon anledning rycktes jag upp och verkligen tvingade på mig min morgonrock som jobbigt nog hängde uppe på en krok på väggen..och ni kanske vet att det är SÅ jobbigt att sträcka på armarna på mornarna, dessutom blir det extra motstånd när man hade kramp i överarmarna efter gårdagens heavy armhävningar på Friskis.. :)  

Efter den suveräna frullen med brieost och skinka blev det en "snabb" dusch och slöseri på en massa varmvatten (borde egntligen bli påverkad av alla miljöarbeten i skolan, men tydligen inte, fyy skäms) sen gick jag upp till rummet och körde en siesta på sängen, dvs sitta och stirra in i väggen och gnugga sina svidande ögon.. :P Hemskt, ville bara lägga mig ned och dra täcket över huvudet, men då skulle jag däcka på en gång så det vågade man ju självklart inte..

Gled i väg på den fördjävliga leråker på vägen till bussen som gick 07.02..
Kände mig som "Trötter" i de sju dvärgarna på bussen, med huvudet hängandes och en mp3:spelare som ständigt höll på att glida ur händerna, usch, kom på mig själv flera gånger sittandes och rycka upp och ned med huvudet, inte så kul när man hade en dam sittandes bredvid en heller, måste sett lite kul ut, skulle inte förvåna mig om hon satt och garva åt mig i smyg mellan tupplurarna.. :O

Första ämnet var etologi fördjupning, och vad fick man göra som alltid på Thomas lektioner? Jo titta på film, som av någon anledning var "Myror i brallan" där programledaren ständigt gömde sig i soppor och självklart powerpoint och artiklar..vi gick igenom om kamouflage, ganska intressant speciellt när vi fick titta på filmen om kameleonter, vilka coola varelser och tänka sig att Fredrik har en sån, fast jag blev lite avskräckt när han visade sina rivmärken han fått av sin...OJ, är de aggressiva? tydligen ja.. :P

Elevstöd, satt uppe i bildsalen med Jenny, Mona, Sandra H, Fredrik, Alex och sen var det några fler från klassen samt "hästarna" som konstigt nog INTE var ute för att röka, vilket de annars är rättså kända för.. xP
Satt där och jobbade med min djuranläggning samtidigt som man skrattade en hel del åt lite allt möjligt.. :P

Åt inte på våran vanliga restaurang Lustikulla idag, utan lärarna Emma och Jean bjöd oss på ett annat ställe som hette "skrikande kocken" lite scary name men det var super där...! :D Trots att jag och Alex klagade på att det såg ut som en värme stuga i fjällen.. :P Men maten var prima! :P Valde att ta nasigoreng eller hur rätten nu stavas..
Efteråt fick man även ta kakor, fast det dröjde ett tag innan man vågade sig fram, för man ville ju inte riskera att få utskällning av Emma, det skulle vart en hemsk upplevelse.. :P Vissa plockade på sig kakor i mängder..erhmm hihi syftar på Sofia som hade hela fickorna fyllda av cookies..själv valde man att bränna sin tunga med en caffe latte..gott i kylan.. :)

Sista timmen var vi på studiebesök hos Expressen, väldigt skoj faktiskt...! :D
Kollade på lite film, fick göra en egen artikel, jag var med Alex och Anneli och vi gjorde en superflashig artikel om Harry Potter med överskiften: "Daniel Radcliffe - världens mäktigaste trollkarl". Dock så var våran data tydligen en "Problem-data" så vi kunde inte göra våran rubrik större, haha pytteliten verkligen, alla ba: "Vad ståååår det?? Är det där eran rubrik??" mjoo stämmer.. :P
Sen gjorde vi även ett löpsedel med bild på våran klass där det efter om och men fick stå: "DPSB-06 utsedda till pratigaste klassen"... Bättre det än förslaget om vilddjuren.. :P så crazy är vi nog inte..?
Fick även plocka på oss varsin bok, samt en massa gratis tidningar.. :)
FLER BESÖK PÅ TIDNINGAR TACK! :D

266744-104
Fin..

Hem, KUTADE till bussen som tog oss till hornstull..var lite sockersugen så jag köpte mig ett äpple och ett tuggummi paket, ni är fortfarande medvetna om mitt nyårlöfte va? ;)
Hade sällis av Jenny på buss numero dos, satt och pratade om oss: "Singlar livet igenom" haha det får vi göra en ändring på va?! :P Själv såg man en kandidat på bussen, mohaa..
Regn och tråk på promenixen hem..

Nu ska jag pluggish a little bit, men idag är det ju lill-lördag med hemma gjord pizza, så det bli party at my house tonight! ;D

Kramis..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0