Rockbjörnen!

266744-144

Ja, nu måste jag berätta och visa lite bilder från gårdagens Rockbjörnen, som förövrigt var grymt! :D
Kommer inte berätta om allt, för då kommer jag sitta här tills jag ruttnar bort, så... :P

Vi hade god tid på oss innan Rockbjörnen så vi gänget delade lite på sig... :)
Jag och Alex tänkte gå på bio (Alien vs. Predator) gick runt och letade, till slut hittade vi lediga platser med en hyffsat bra tid på our favorite cinema RIGOLETTO... :) men när vi väl kom tid så var HELA biografen abonnerad och de hade rullat ut röda mattan, damn, WHAT a otur! :P Så vi beslutade oss för att äta lite istället..

Hamnade på en klassisk "Ching Chong" restaurang där vi slog oss ned för att ta buffe, MUMS, med sushi och allt..! Blev dock liiite dyrare än vad vi hade tänkt *host* eftersom de räknat med drickan på notan.. :O
Jättefin restaurang med mumsig mat och fin fontän, haha fast den där julbelysningen med renen med "julgranskul-örhängen" var väl ingen höjdare.. :P
Vi åt MASSA sushi, första gången jag åt det, men GUD så gott det var! Personalen bara glodde på oss när vi vräkte tallrikarna fulla med sushi och soja, haha EXTRA "rulla-sushi-personal" tack! :D Dessutom skrattade vi värsta mycket så ett tag undrade man ju NÄR de skulle köra ut oss, men de verkade inte bry sig...ni vet man har lite hemska minnen från pizzeria Arena i Åkersberga i somras när jag, Jenny, Fredrik, Sandra och Alex skrattade så mkt att de till slut sa: "Är ni inte klara snart?" haha xD

Efter maten (där vi satt i typ 2h :P) fortsatte vi på det asiatiska temat och snubblade in i en japansk mataffär, skitcoolt, gick och sniffade te, klämde på alla konstiga förpackningar, försökte förstå språket (vilket som ni kanske fattar var mission impossible), samt flinade åt alla charmiga felstavningar: "Nöter", "sjögräss"
Vi vågade inte gå därifrån tomhänta så vi köpte oss "Pocky Pins med Choco-banan taste" mkt goda faktiskt! :P

266744-145
Pocky pins..!

Sen gick vi till MAX och gick på toa, fast min jädra toalett hade inget toapapper, så jaa jag fick be personalen hämta det, pinsamt nog.. :P
Sen gick vi världens långpromenad till Hovet där rockbjörnen va.. :) De andra åkte tunnelbana så de stackarna fick vänta på oss söliga motionärer..Jag hade seriöst ingen aning om vart vi gick, men ja följde bara efter Alex som verkade ha värsta "City-kollen"! :)
På vägen hann vi med ett par grejer : höll nästen på att blåsa bort, frysa ihjäl (iaf jag med mina alldeles för tunna jacka, kolla jag ERKÄNNER!), gå in och "shoppa" Cola på 7-eleven, skratta åt Roses påhittade affär: "HEEEJ OCH VÄÄLKOMNA!!!" hihi, vi måste bara ge henne det förslaget att öppna eget..! ;) Sen en tabbe, haha vi GICK PÅ FEL SIDA AV BRON SOM LIGGER INNAN GLOBEN OCH HOVET!! klantar vi är.. :P
Vi gick och gick i hopp om att ett övergångsställe skulle komma, men SJÄLVKLART gjorde det inte det, och klockan tickade på samt att det andra desperat ringde och undrade vart vi va.. :P till slut kom Alex med ett av sina *host* "geniala" planer: "Vi springer över vägen!" det lär gå!" WHAT? det var en 90 väg med tre filer i båda körriktningar, haha jag kunde inte göra annat än att garva.. xD

266744-127
Vi stannade och tog kort på Kungsan, fint va?

10 minuter var kvar innan showen börja, fortfarande inte framme, vi började kuta som bara den och tro det eller ej  men FINALLY hittade vi en väg som gick under vägen..thank god for that..Snacka om att man var helt utpumpad efter det 100-meterloppet..! :P
De andra stackarna hade redan stått och vänta i 40 minuter, men mkt snällt av dem..måste kanske berätta vilka vi var: Jag, Mona, Alex, Jenny och Anneli, flera som var där var även Erika, Elli, Sandra G och Malin fast de var på andra platser.. :P

Sen var showen igång, yiihuuu, vi fem försökte så gått det gick att få igång publiken på läktaren men de verkade mest irriterade över vårat gap, skrik, sång, applåder och dans moves.. :P hihi men GRYMT kul hade man, min röst dog efter allt vrål.. :P
Uppträdde gjorde artister som: Petter, Sonja Alden, The poodles, Ola, Sahara hotnights, Timo, Adam tensta, takida, Simple plan m.m., BRA! :D Sen bloggade Alex Schulman i direkt Tv, haha klockren han är! :D

Några bilder: 

266744-144
TIMOOO....! SÅ BRA HAN VA! :D

266744-141
Takida med en fiolspelande Linda..
266744-140
Sista numret (lite fel ordning) men det är iaf Sonja Alden och The poodles..
266744-138
September..
266744-137
Sahara hotnighs fick pris för "årets grupp"
266744-136
Sahara hotnights..
266744-134
Petter får som alltid igång publiken..!
266744-133
Ola, damn va vi sjöng med i hans låt: "Do you feel like a feel natahliiiie natahliiie!"
266744-132
Måns fick pris för "Årets nykomling", fan jag ville Danny! :P
266744-129
Mando diao
266744-126
Simple plan, tror jag, haha.. eller så är det myspace vinnarna Kid down..bra minne man har :S
266744-125
Juanes..
266744-124
Alex och Jenny..

266744-123
Haha, Alex bloggande..
266744-122
Björn Gustavsson roade oss också! :P

266744-130
Matthias igen..I'm a paparazzi.. 
266744-128
Åhh allas älskade Winnerbäck fick revans från grammisgalan, fick två värdiga priser! :D


Efter den magnifika föreställningen med mkt bra musik och underhållning var det dags att bege sig ut, det var då det blev värsta kändis-minglet, vi mötte: Danny, Babbsan, Markus Fagervall (fick ögonkontakt, haha), Ernst Billgren, Peter Magnusson från Hey baberiba (som sa "Hej" till oss, när vi desperat som vi är småskrek: "PETER!" xD) sen höjdpunkten fotografering med Mathias från idol! :D Man kände sig som en galen 13-åring som hoppade upp och ner av lycka..! :P alex suckade åt oss tjejer som var ÖVERLYCKLIGA över ett foto tillsammans med honom, gryymt! :P Fast stackars Jenny kom inte med.. :O

266744-131
Vi och Mathias, ignorera mig, jag blev totalt misslyckad på det där kortet.. :O

266744-142
Tha gang efter "Rockis", dock så saknas Mona, Jenny och Anneli..

Sen var det hemfärd som gällde, proppfullt på tunnlbanan men vi kom med! Ojaaa..
Jag och Jenny blev sedan lite övertända på i väntan på roslagsbanan hem, dansade runt och sjöng: "Sweet miss blue how do you dooo!?" och hade dessutom den traditionella allsången på tåget.. :)

Väl hemma var det bums i säng, trött som en gnu.. ;)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0