Skåne

Hej min goa vänner! :) Nu är jag tillbaka från vackra Skåne! Tänker inte sitta och skriva en hela uppsats nu, utan det får bli en kort sammanfattning på min och papis äventyrliga dagar.. ;)

Tisdag 1/7: Packade våra resväskor + en kassa fullproppad med resegodis, nämligen äpplen och vindruvor och begav oss först till tant Ulla i Sollentuna som skulle följa med oss halvvägs, till Småland. Stannade i Norrköping för lite fika, blev en matig macka med kyckling och curryröra, yammi, men Ulla blev minsann förvånad över mitt val till dricka, nämligen vatten: "Nämen kära tösebarn, ska du bara dricka VATTEN!? Vatten och bröd? Neee...."  Haha.. ;) Kom fram till Ann-Marie och Småland runt 13.00 tiden, en massa kramar och god mat bjöds det på, papi och jag sov över uppe på loftet, med varsin potta under sängen..så ska det vara på landet! ;P


Ann-Marie och hennes älskling Mia.. ;)

Onsdag 2/7: Vaknade av att tanterna (nu var jag elak) var uppe och spelade radio, pappsing och jag mumsade på frukost och begav oss sedan vidare mot Skåneland och Ullstorps stuguthyrning (där jag och Sofia btw var under praktiken på Skånes djurpark). Gjorde ett stopp vid någon ödslig pizzeria i någon bortglömd by, haha jag blev irriterad för jag fick dressing ÖVER hela min sallad istället för en liten skål vid sidan om, men fasen den salladen slank ned.. ;) Resten av vägen höll vi på att dö i värmeslag men höll humöret uppe genom lite sång till radion! ;D Kom fram på eftermiddagen till stugbyn och möttes av en glad Birgith som tyckte det var så kul att jag lyckas fått med mig far till deras lilla idyll i skogen, vi hann göra oss lite hemmastadda i stugan men gav oss snabbt iväg på nästa utflykt, nämligen Malmö för att träffa faster Irené och överraska kussen Fredde som inte hade någon aning om att vi var i Skåne på en liten visit.. :P Haha det var bra kul att se hans snopna blick när vi plötsligt dök upp bakom hörnet ;) En trevlig kväll då vi fick en guidning runt hela Malmö, fick bla. se turning turso, Zlatan exlusiva villa och Freddes nya dunderfina lägenhet, jag kunde inte rå för att jag blev lite avis när jag såg hans jacuzzi.. :P hehe..inte nog med det åt vi sushi kvällen till ära, HERREJÖSSES va gott det var! Längesedan jag åt så mkt.. ;) Btw så var det pappas debut på att äta sushi, but he liked it! :D På vägen hem njöt vi av hur vackert skåne är när solen håller på att gå ned, wonderbart! :D


Våran stuga..

En av de söta kossorna på Ullstorps stugby.. :)

Häftiga Malmö!

Jag och faster :)

Malmö med Turning Turso i bakgrunden.. :D

Jag, faster och kussen i väntan på sushin.. ;)

Turning Turso nedifrån..

Torsdag 3/7: Gick upp hyffsat tidigt och begav oss till Skånes djurpark, jätteskön liten promenix genom parken och jag fick möjligheten att berätta lite om djuren för pappa som fick sig en liten personlig favorit, nämligen lodjuren, han kunde inte sluta säga: "Gud vilka vackra djur..!" Såg även några från personalen, men tror ni jag är så modig att jag hälsar? NEJ! Fy skäms på mig..men djuren fick jag gosa med iaf.. :P Åt lunch på Skånestugan utanför, hederlig pyttipanna, fast vegetarisk..even better! :D Direkt efter djurparks vistelsen körde vi hela vägen till Kivik för att hälsa på Ylva, ni skulle sätt hur himla fint det var där! Pappa och jag blev lite kär i alla gulliga hus som kantrades längst med vägarna..Ylva var lika snäll som vanligt, vi bjöds på fika och räksmörgås + att hon trätt en massa hallon och smultron på ett strå till mig, aaww..tog oss en strandpromenad längst med havet, hallå livskvalitet! Kändes som man var utomlands med vit fin sand och höga vågor och VÄRME! Vädret kunde inte vart bättre! :P Både pappa och jag somnade gott i stugan efter den händelserika dagen.. :)


Papi pigg efter en kopp kaffe!

Skånes Djurpark

En av de söta älgkalvarna.. :)

Gullig stuga i parken

Haha pappa mäter vingbredden.. :P

Ylvas fina "slott".. :)

Papi y Ylva

Den underbara stranden..

Mina smultron.. :)

Fredag 4/7: Upp tidigt för att duscha och packa, stugan skulle vara rengjort och klar innan 12.00..hann vi? Jomenvisst! Begav oss sedan till Ystad för att gå runt en liten sväng, vi fickin lite Wallander feeling när vi vandrade där längst med gågatorna..haha.. ;) En urgullig stad med en massa gamla hus, blommor och häst och vagn.. :) Åt lunch på ett litet fik och shoppade lite i staden, jag köpte mig några dunderpiller som tydligen ska stärka hår och naglar, få se om ett under kan ske! :D Framåt eftermiddagen åkte vi vidare till Skivarp och faster Irené som precis när vi kom kommit hem från jobbet..en mysig kväll med grillning, hundkel, prat och jordgubbar! :D härligt! Sov över där, pappa snarkade dock nå fruktansvärt med kuddens hjälp lyckades jag somna tillslut.. :)


Ystad

Lunch stället, mysigt va?

Min lunch, yammi!

Pappa bland rosor i Ystad..

Ystad igen...

..och igen! ;)

Grillkväll hos faster Irené.. :D

Gulligt! :D

Lördag 5/7: Upp tidigt även idag, fast inte lika tidigt som stackars Irené som gick upp någongång i gryningen för att jobba, SÅ snällt att vi fick stanna, synd att det inte blev mkt längre bara..gissa vad jag åt till frukost den morgonen? JO jordgubbar! Jag njööööt..! :D Måste ju ta vara på de sista svenska "gubbarna" nu before it's too late.. :P Blev en lååång bilresa från Skivarp till Småland, stannade dock emellan i Karlskrona och lunchade på ett jättemysigt ställe som hette "Nya skafferiet" pappa och jag blev som frälsta av deras sallads och pajbuffé, köpte dessutom lite roliga presenter till Ann-Marie som tack för att vi fick övernatta hos henne i Småland..Väl framme i Småland satt Ulla och Ann-Marie med fkat klart ute på gräsmatten, söta gummor.. ;) Kollade på Sommarkrysset, men vi vann inget.. ;)


Vårt lunch ställe i Karlskrona..

Återbesök hos de två små glada gummorna i Småland..haha.. ;)

Söndag 6/7: Hemfärd från ett regningt Småland, sov mest hela resan medan Ulla håll lådan i framsätet och pappa lyssnade intensivt på sportradion där det var tennis och AIK-match, fasen att de spelade lika bara.. :(  NU är vi hemma i ljuvliga Åkersberga igen och katterna har saknat oss sååååå mycket..

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0