Landet here we come!

Hej på er! Idag har jag vart på landet och degat nästan hela dagen.. :D Pappsing och jag beslutade oss för att åka upp för att kolla så allt var under kontroll och att inget träd hade rasat ned och mosat hela huset.. :P På vägen dit gjorde vi ett stopp i sunkiga Rimbo där en massa skummisar bor (!) :P för att handla lite smarrig lunch. Vi blev kära i den där ICA affären, tänk att de har sådana lyxiga butiker i självaste Rimbo-hood, surprise! ;D Vi åkte sedan vidare mot våran lilla "koja" i Hallstavik, vi satt mest och öste lovord över Sverige och den svenska sommaren, jahadåå :D Väl framme började det spöregna, det var de lovorden liksom..men eftersom det var varmare inne än ute så satt vi på altanen och åt våran underbart goda couscous sallad med falafel och nybakt bröd, ALLT smakar av någon anledning SÅ mkt godare på landet.. ;) sen självklart blev vi attackerade av alla blodtörstiga myggor som jublade över att de äntligen kommit lite människor att stilla sitt blodtörst på.. :P När det slutat regna och solen började titta fram igen satte vi oss själva i arbete, pappa klippte gräsmattan som växt upp till en regnskog och jag ville inte ligga på den lata sidan, så jag klippte gräset för hand vid kantstenarna.. :) fast fybubblan för alla myror, usch.. :S

Innan vi åkte hem fikade pappa med det traditionella wienerbrödet medan jag frossade i svenska jordgubbar, hujedamej va mätt jag blev.. :P men ÅÅH va gott det var! Upptäckte dock i botten av asken att en liten snigel slagit sig till ro, men vafan lite snigelbajs rensar magen.. :) Framåt 16.00-tiden åkte vi hemåt..måste bara säga att landet är UNDERBART, jag blir så himla glad över att vara där, synd bara att man inte är där så ofta längre, minns förut när man var där med hela släkten..SÅ mysigt var det, man grillade tillsammans, hade femkamp, fiskade, satt ute på kvällarna och trotsade myggen, spelade spel..jaa det var tider det, SAKNAR! :( Härlig dag på landet var det iaf! Nu är jag hemma, nyss avnjutit en middag i solen på altanen, ska nu ut en sväng och gå.. :)

Bye sötnosar ♥


Överbevuxna rabatter, oja.. ;)



Landet invändigt, myyss...

Vår lunch, utsökt sallad
!

Pappsing är hungrig?

Bara mina gubbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0