På promenad genom stan

Tjohoo...morgonen gick superbra med ett dressyrpass på ponnyn Lilla gubben, det var i princip bara min pippi långstrump peruk som saknades för att vi skulle bli ett komplett par, annars gick allt suveränt, det där är den perfekta hästen för dig Anna! blev ridlärarens kommentar, jag klagar inte.. ;)


Lilla gubben! ;D Syns va?

Nu på kvällskvisten har jag vart med Emma och Anna till stan för att shoppa, huligana till matchen i kungsan och äta gott på our own italian resturant.. :D tjejerna blev nog dock aningens förvånade över att se mig först vi busshållsplatsen, annars brukar jag antingen vara den som kommer springandes i full fart ELLER den som helt enkelt inte kommer med på bussen, men idag skulle jag minsann visa dem! :D Dagsturen i stan började inte bra, REGN.. :( därför har man den ljuvliga gallerian att tacka för, vi gick därinne hela tiden och provade kläder och hade oss.. :) Vi hittade lite fint och själv inhandlade jag ett linne + en tröja på topshop, me like! :D Sen när klockan började närma sig 18.00 blev Emma lite stressad: VI MÅSTE få platser till matchen! så vi styrde vår kosan till kungsträdgården där redan en massa svenska huligan fans stod samlade + ett par enstaka spanjorer som tappert trotsade den svenska klacken (btw måste jag säga att en spanjor skulle inte jag tacka nej till, ohlalala). Efter ett toalett besök och lite inköp av glass begav vi oss inåt mot själva "parken" där man skulle stå och heja. Anna och jag klarade oss igenom sprit kontrollen med bravur, medan Emma tydligen såg aningens misstänksam ut, så henne stoppade de och sökte igenom, mohaha skenet bedrar.. ;) Sen laddade vi självklart upp med våra gratis-uppblåsbara-sverige-handskar från Expressen, yeah!



Emma in tha provhytt. ;)

Emma and me..

Anna! :)


Jag och Emma reda med Sverige handskar! ;D

Efter 40 minuters väntan var matchen på storbilds TV:en igång, vi stod mest koncentrerade och kollade på matchen medans några alkoholiserade killar stod och väsnades så man fick tinnitus, men det var stämning, heeerligt! :D TRåkigt nog, typ 20 minuter in i första halvlek gjorde spanien 1-0 + att det började regn, fram with tha umbrellas! :D Sen kom det någon italienare som hejade på spanien och hade druckit lite väl många öl och ville dela paraply med mig, haha så han stod där och babblade på om sin livshistoria, samtidigt som han mellan varja målchans skrek: "Mamma MIA!" han tyckte jag var SÅ himla snäll att han erbjöd sig att bjuda på en öl eller komma på hans fest efteråt, jag kunde inte göra annat än att garva, men snäll pojke var han, synd bara att han var sisådär 20 år äldre.. :P


Emma tha man och AnnaPanna! :)

Efter ett tag i det kalla regnet fick vi nog, så vi begav oss från kungsan till gamla stan istället för att leta efter våran traditionella italienska restaurang..fast jag måste erkänna att vi blev tvugna att ta ett break inne på någon souvernir butik där en massa japaner och liknande befann sig för att köpa ett minne med sig hem.. ;) När vi väl kom fram till restaurangen var vi blöta, kalla och lite trötta, så hujedamej va skönt det var att komma in i värmen :) Slog oss ned vid ett vad vi kallar "Lady och Luffsen" bord och beställde mat, pizza till Emma och Anna och pastarullar fyllda med lax och squash till mig, ÅHHH va gott det var! :D Riktig mysig middag med levande musik och italiensk smörsång, great! :D Jusste glömde berätta om den läskiga snubben som förföljde oss, han kom fram till mig: Where do you come from?? vad tror han liksom? sen ville han ha en puss av mig och började följa efter mig, läskig typ.. :S En liiiiten puss, kom igen, en liten puss..sen gav han sig på Anna också, innan han finally gav upp, fan vilka typer det finns.. :O Aja..

Efter middagen fick vi höra att Spanien vunnit på förlägning med 2-1, suuurt, men jaja..finns inte mkt att göra..Åkte sedan hem, fast Emma åkte till sin papa för hon ska jobba där next week, men Anna och jag begav oss hemåt mot kära Berga, vi både kände oss mkt trötta men SJÄLVKLART nöjda med dagen, även om vädret kunde vart bättre.. :S Glade Per körde bussen hem, roligt.. :D TACK girls for a wonderful day! ♥

Nu ska jag sova I think, börjar känna mig lite dåsig.. ;)

Godnatt! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0