Goda dagars magi

Hej på er! :)
Imorse var jag en riktig segpropp på att komma upp från sängen ska jag säga, FY på mig som är uppe alldeles för sent på nätterna.. :O Anledningen till att jag gick upp vid 7.30 var för att det var "hoppla-pålle-time" i stallet.. :) Var mys som vanligt att komma till stallet, underbar plats! :D Träffade en massa trevliga personer och pussade på alla pållar som nöjt stod och glufsade i sig det sista av morgonhöet.
Visade sig också att Sofias mamma börjat i min grupp, trevligt, hon blev tydligen jätteglad av att se mig, så vi pratade på så jag höll nästan på att glömma bort å fixa min lilla häst som jag skulle ha på lektion.. :P
Hade Teddy, en riktig charmig busponny men som har sina egna lilla vilja.. ;) Därför fick jag honom idag, jag var den enda som kände orken att "bråka" lite med honom.. ;) Men det gick faktiskt rätt ok på lektionen, övade på rakriktning och ställning samt att vi fick analysera våra egna hästars svagheter i bägge varv, men eftersom "höger" och "vänster" inte är mina starkaste sidor så famlade jag nog rätt så mkt när ridläraren frågade mig vilken sida som det kändes bäst i, tyckte väl att hon såg ut som ett frågetecken.. :P
Teddy fick klapp och puss av mig som beröm.. OCH lite kvarglömt hö som låg i stallgången.. ;)

image406
En gammal bild på mig och Love.. :)

image410
Teddy, pållen som jag red idag if yaa wanna know.. ;)

Sen var tanken att jag skulle rida ut en sväng på Love i vårvädret, men pojken hade blivit halt.. :( Så jag pysslade om sjuklingen rejält istället.. :)
Gick sedan hem, men fick panik eftersom jag inte hittade min dumma mobil.. :O Märkte sedan att den legat i samma ficka som jag gått igenom ett tiotal gånger, vilken bra fingerkänsla man har.. (not).. :P
Precis mumsat i mig en hel portion gröt, känns som om jag har bomull i hela magen right know..men galet gott..Tänkte kolla lite på saltkråkan, haha, såg att den filmen gick på Tv4Film, men jag venne nu, har already missat en timme så.. :S "Saltis" får vänta..

Bror är  med boysen och de ska tyligen beställa en resa utomlands i sommar, det satsar tydligen på Grekland, man får ju hoppas och be att de INTE åker till Rhodos samma vecka som jag och girlsen.. ;) Det skulle inte vara så roande å ha sin tvilling springandes runt en hela tiden.. :P I will hålla mina tummar..

image407
Åhh Rhodos, jag ba' lääängtar..!!

Och jag visse inte att vi var lediga nu på Måndag, VILKEN LYX! :D en extra lovdag!

Pusshej ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0