More food

Proppmätt, gash va jobbigt..
Passar på att ha datorn lite för mig själv nu när bror smitit in på toaletten, men snart kommer väl han tillbaka och puttar mig härifrån, kanske ska ta och fundera på att stänga in honom på toaletten before it's too late.. :P äsch jag är för snäll för att göra sånna hyss.. ;) Vill inte bli instängd i snickarboden (förrådet).. :P
Jag nämnde ju tidigare idag att jag skulle göra värsta hälsokost middagen och givetvis höll jag mitt löfte! :)
(Sorry att det blivit lite mkt matprat idag men..det är väl av en slump, eller så håller jag på att få mat-mani :P) Resultatet blev förvånadsvärt bra, helt vegetarisk också, pappa och jag kunde inte sluta prata om hur himla god vegetarisk mat egentligen är, hmm vi funderar starkt på att bli "vegetarianerna-martinssons" eller liknande, för TÄNK hur mkt god och dessutom nyttig mat man kan göra av grönsaker och liknande, sjukt.. :)

Så här blev resultatet:

266744-404

Jag vet att det kanske ser lite "geggigt" ut men för er som vill så kommer här receptet:

Ljummen quinoasallad (4 port)

4 dl Quinoa 
8 dl grönsaksbuljong
2 avocador
 
200 g fetaost, eller mozarella om man föredrar det
1 rödlök
1 ask körsbärstomater
20 svart oliver
(Ruccola, står inte med i receptet men det var supergott att ha i!)

Dressing

1 msk balsamvinäger
3 msk olja
1 tsk salt
1 krm peppar

Så här gör man:

Skölj quinoan i hett vatten (för att få bortbitterämnen som sitter i ytskiktet). Koka upp vatten med grönsaksbuljong, lägg i quinoan och låt koka utan lock i 15 minuter. Skär sedan alla grönsaker och blanda dressingen. När quinoan sedan är klar är det bara och blanda ihop allt till en sallad. Servera gärna med något gott bröd till! :D

Mums, en garanterad succe! :)

Men nu mina vänner är det som sagt final i Let's dance, need to check it out..! :D HEJA TONY! Han måste bevisa att även stela speedwayförare kan regera i dans.. ;) Och jag HOPPAS innerligt att det går någon bra film efter så man kan vara uppe natten lååång, älska're! :D
Och jusste för er som kanske har skickat meddelande men inte fått något svar...FÖRLÅT men min mobil är lite psycho right know, prova igen bara.. :) Tro inte att jag dissar er eller någe..that's not my style.. :P

Ha en bra kväll (Psst rösta på Tony och Annica nu, tihii..)


Kommentarer
Postat av: Emma

Heja Tina!:D Pusshej ÄLSKAR dig

2008-03-28 @ 21:48:24
Postat av: Emma

Tina ska vinna!:D Pusshej ÄLSKAR dig

2008-03-28 @ 22:09:34
Postat av: Annsing :D

Haha mm asså båda är grymt duktiga, men jag hejar på Tony men tror endå att Tina tar hem det! :P Må bäste dansare vinna! :D Pusshej älskar dej!

2008-03-28 @ 22:10:07
URL: http://annsing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0