Sammanfattning

Herregud inte kunnat blogga i  helgen, har haft fullt upp.. ;) Iaf här kommer en kort sammanfattning för jag måste sussa.. :P

Fredag:
Åkte in till stan ganska tidigt för att köpa lite myggnät, myggmedel och språklexikon till Sydafrika resan, gick prima ballerina, fick dessutom se en stridslysten tant på ICA som våldsamt slog till en kille som jobbade där, han blev skit lack och puttade ut henne.. ;) Klockan 15.15 mötte jag upp söta Malin för en fika och en snackstund.. :) Hittade ett litet mysigt fik i gamla stan där vi slog oss till ro och sörplade på lite varmt å gott te..mysigt! :) Vi pratad om livets små svårigheter och lite annat, så skönt att lätta lite på hjärtat.. :) och wonderbart att träffa Malin igen! :D <3 vi sade farväl vid spottkoppen där jag själv stannde för att möta upp två andra sötnosar nämligen Anna och Emma.. :P för vi skulle nämligen få nobelt besök från Sveriges andra huvudstad nämligen söta Emil från Göteborg.. :) han såg lite lost ut på perrongen så vi var tvugna att hämta upp den lille och leda han igenom t-centralens hektiska folkmassa.. ;P han lev nog gladare av att komma ut i Åkersberga buschen.. ;) handlade på ICA skånsta och visade honom sedan hur en traditionell Berga hood tacokväll går till.. :P lyckat blev det, sen kollade vi på schteekiga youtube klipp, snackade å löste sudoko.. :P möösigt..

Lördag: Vid frukosten hade jag jobbigt ont i magen.. :S blidde bara una banana..Papi och Emil hade värsta samtalet, haha jag ba satt och va helt chockad över deras sätt att ha "funnit varandra".. ;P dessutom fick man ständigt höra vilken slående likhet jag och papi hade.. :P ingen nyhet direkt, haha..gick hem till Anna där hennes urgulliga mamma bjöd oss på kaffe, te, honung och choklad, dessutom fick hon höra "sanningen om Rhodos" haha nu får vi nog aldrig åka utomlands själva mer.. :P sedan tittade även Emma förbi och vi gick på en guidad runddtur i Åkersberga för Emil som vart bra facinerad, gick även förbi mitt stall och hälsade på pållarna samt luktade in härlig dynga.. :P men en trevlig promenix minsann! Åter hem till Anna för att mumsa härlig middag som hennes mamma gjort plus hennes lillebror Peter som jag ska få "låna" någongång, haha :P Blidde bakad potatis med skagenröra och sallad samt frukter i ugn med smält vit choklad över och glass, yammi.. ;) (synd att Emma missade middagen bara, she hade her own syskon middag at home) Efter maten vart det en tur in till Åkersbergas flashiga centrum där Emil fick stilla sitt Coca cola beronde genom att köpa en en liters cola medan jag och Anna brassade på med nyttighetsfaktorn genom att köpa lite färsk frukt och tuggummi.. ;) väl back at Anna´s place blev det frukt och cola stund, dä hör och häpna även JAG provade lite cola.. :D FRAMSTEG! lyssnade sedan på massa söta låtar på youtube, snacka å Emil fick visa sina grymma skills i Harpan, Anna och jag satt som förstummade..sen fick man ryggen knäckt också, trevlans.. :P innan hemgång vart det te stund där man även " knarkade" lite av Anna´s mammas pumpakärnor..mysigt kväll, synd bara att Emma tha man inte var med.. :P

Söndag (idag): Tidigt in till stan för att guida runt Emil som var som en litet barn som för första gången går in i en leksaksaffär typ, haha.. ;) han blidde nog lite häpnadsväckande över hur stort och fint det är i sthlm.. :D vi visade honom bla hötorget, knarkarnästet plattan, stureplan, dramaten, Grand hotel, Riksdagshuset, Gamla stan, kungsträdgården med mera.. :P innan laddade vi batterierna med att äta lunch på kungshallarna, alla yog maträtter från olika världsdelar: Emma, mexikansk taco, Anna, indisk kyckling, Emil, Italiensk pizza och jag Japansk sushi, skoj hehe! :D efter att vi gått väldigt länge samt att jag shoppat mig min efterlängtade jordgubbsmössa så slog vi oss ned på ett fik och drack latte samt varm choklad, medan Emma stack ut lite i mängden med sin lilla cocosboll.. ;) gick sedan till centralstationen för att säga förväl till Emilpemil som skulle bege sig tillbaka till verkligheten i fiskstaden Göteborg.. ;) han laddade med cola och godis, jajamensan! :D dock blev tåget lite försenat, då fördröjer man tiden med lite tumbrottning, jag är grymmast! ;P sen kom tåget, lite sorgligt, kramkalas men en lyckad å mysig helg vart det.. :P jepp jepp..vi körde på slängpussar också, haha ;) sedan åkte vi brudar hem till Åkersberga igen...väl framme blev det lite tårar och kramning för det var sista gången jag ser dem på tre veckor, mitt hjärta blöder, kommer sakna dem, men tre veckor i varma sydafrika kommer att gå snabbt.. :) men som sagt I will miss them.. :( <3 hemma hade papi dukad med tomatsoppa med fetaost creme samt en frukstsallad som efterätt, grymt gott! :D sedan ringde mina söta fastrar och önskade mig lycka till! :D och min Emmsing kom även förbi för en liten avslutnings promenad med mig, mysigt och underbart att träffa henne igen <3 kommer sakna henne med, awww :'( men det här kommer bli världens upplevelse för INTE missa denna möjlighet.. :)

Nu ska jag checka så jag har med mig allt igen, sen blir det sova (om jag kan det dvs, nerverna är på spänn right know!) så nu säger jag: HEJ DÅ SVERIGE OCH BLOGGEN VI SES OM TRE VECKOR! AFRICA LAND HERE WE COME!!! :D:D:D:D

WIIIIIIIIIIIIEEEEEEEE!!!!!!!  

Kommentarer
Postat av: Sandra :)

Lite sent kanske.. :O

MEN HA DET SÅ BRA!!! :D

2008-10-13 @ 18:28:15
URL: http://sandwish.blogg.se/
Postat av: natta

hej då anna :D

2008-10-19 @ 06:45:22
URL: http://nattapatta.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0