Skiathos 08!

NU kommer finally alla bilder från papis och min lilla holiday i Skiathos (Grekland), mkt skön vecka, dock så kunde man önskat att vädret var bättre, 4 dagar med sol av 7, hmm knappt godkänt, men damn, god mat, smarriga drinkar, schteekiga greker, trevligt sällskap, mysig stad och shopping, så nu ska jag inte klaga här.. ;)

Dag 1:


Vårat hotell Palmyra, här är våran fina utsikt över medelhavet :D

 Den lilla stranden som jag gick och kollade på första dagen, synd att man aldrig fick möjlighet att bada där dock.. :P

En urgullig hundvalp som jag träffade på när jag var nere på supermarket för att inhandla lite vatten och frukt. :)

Promenix till den fina hamnen på kvällen.. :)

Tisdag dag 2:


Papi avnjuter den första frullen på Skiathos, ostmackor och kaffe is the shiet tycker han! ;)

Senare vart det lite vandring i Skiathos stad och jag hittade min nya vän, skyltdockan "Berit".. ;P

Pappa fick också bekantas med "Berit" haha.. ;)

Första lunchen måste alltid dokumenteras, här mumsar pappa en baugett på vårt lilla stammis ställe, nämligen Niko´s, där vi var muy popular, vi blev ju bjudna på kakor och glass där, hehe nice.. :)

Min första lunch blidde en smarrig tonfisk sallad, eller som bror skulle sagt "kattmatssallad".. :P

På kvällen vart det middag och röj i staden, och efteråt..

..gick jag från att vara 18 år till 8 år genom att barnsla mig på hotellrummet.. ;)

Onsdag dag 3:


SOL!! Dags för lite schteekning vid poolen och en bra bok! :)

"Ohh lalala tinie winie string bikini".. :P haha..

När solen försvann var det the big town som gällde igen, jag hittade en urgullig barntröja som jag var tvungen att posa med.. :P (ok ok det var BARA för att playboyväskorna var bredvid, jag erkänner, haha)

Ja eftersom de inte hade en "strippstång" som de hade på Rhodos att dansa runt fick man ta det som gick att hitta, nämligen lycktstolpar längst med gatan, funkar prima det med! :D

Och stackars lilla papi som till sin stora lycka trodde han funnit världens största glass, haha.. ;) men icke..

Skiathos stad, mkt wonderbar! :D

Mums honom gillade jag.. ;)

Papi på en bänk vid en udde där de hade en urgammal teater på.. :P

Wiiie I'm flying without wiiiings!! :D

Balansen svek helt enkelt, vart tvungen å hålla krampaktigt fast i stammen.. :P

Daddy cool vågar inte stå på den elaka plankan.. ;)

Men jag däremot, "Ana tha brave" tar klivet upp och faller nästan i i all hast.. :P

Restaurangen med den vackra utsikten som vi aldrig åt på.. :P

I do the traditionall pose on the bänk.. :P greker look over here! haha..

När man är i Grekland MÅSTE man alltid ta kort på söta kissemissar.. :) 

Vi var grymt hungriga den kvällen och jag rent utsagt ÄLSKADE min lilla svärdfisk, mumsfillibabba! :D

Torsdag dag 4:


"På promenad genom stan, trallalalalaaaa"

Far och dotter, vilken slående skönhet! :P

Jag "bytte om" till min lilla barnsliga roll och svingade mig upp i närmaste lekställning.. :P Yiihuu, se upp i kanan! :D

Restaurangen med den sämsta servicen, de glömde bort oss och jag fick morotssallad istället för krabb sallad.. :P Pappa däremot fick RÄTT mat, dock en 50 minuter efter själva beställningen, annars var det finfint.. :S

Näääästan lika lång som stolpen va?

På kvällen vart det ouzo i mängder, var gratis ju, så det var bara tacka och ta emot, haha.. ;)

Godaste jag ätit ever!! :D Jag var typ lyrisk en timme efter å svävade på moln, jag som alltid trott att lamm smakar som kofta, men ack va fel man kan ha! :D dock så fick min tunga ett å annat brännsår.. ;)

Fredag dag 5:


På strandpromenad.. :)

Pappsing leker strandsatt på stenen.. :)

Wohooo jag är i farten och prövar min talang i klättring..mount everest nästa liksom!

Haha hur är det med balansen farbror Jan? ;)

Jag löser korsord på balkongen och schteeker i den sista kvällssolen.. :D

Papi på Blue bar på kvällen.. :)

Jag fick min älskade drink Strawberry Daiquiri!! :D Wiiie sinnessjukt god var'en, lite flashbacks från Rhodos tiden fick man ju också :)

Oh lalala kan ni se lyckan i min blick?

Här fanns det mkt att välja och vraka bland minsann.. ;)

Jag, lite glad i hatten efter lite too much ouzo, daquiri and melon shoots.. :P but in well shape!

Lördag dag 6:


Hotellet Palmyra va grymmers! :D

Liten vandring på slingriga och mysiga gator i Skiathos old town.. :D

Haha sådan far sådan dotter..

"Knack knack någon hemma!?" (ok jag försökte göra inbrott)

Utsikt från lunchstället vi åt på där vi var de enda gästerna, haha men fan, maten var ju god.. ;)

Vem vill pappa ha med på bild egentligen? Mig eller greken bakom? haha.. ;)

Papi ser mätt och belåten ut! :D

Min kära ros som jag fann.. :D

Look into my wild side, på kvällen efter lite middag...OCH ouzo.. :P haha..

Söndag dag 7:


Vad gör man om det regnar i Grekland? Svaret är enkelt, man lägger patiant! :D

Våra smarriga drinkar at Niko´s :) mumsamumsa..
 
Jag sitter på balkongräcket, städtanten höll på att få hjärtinfarkt dock.. ;)

Daddys best pose, eller är det situps han försöker med? ;)

Pappsing sista middag, var tydligen den "godaste hittills".. :)

Och jag frossade i min efterlängtade mousakka, godare mat får man leta efter, ok sushi slår det men anyway.. ;)

Måndag, hemfärd:


Haha Emma and Anna look over her, REPUBLIKEN ÖLAND!! :D The best bag in the world!

I väntan på bussen.. :P

Jag med kinderna fullproppade med äpple på Skiathos flygplats.. ;)

Flygplanet! :D

Så trots lite dåligt väder, strömavbrott, behov av te och extra filter på nätterna och raggande greker på moppar
så var det en härlig resa, men jisses va skönt det var att komma hem till Sverige igen, kunna dricka vattnet direkt från kranan och spola ned papper i toaletten, haha halleluja moment! :D Är som de säger: "Borta bra men hemma BÄST!" :D

Kommentarer
Postat av: Emmsing

Jag håller med din bror...skulle också kalla det kattmatsallad:P hihih sushi slår allt som sagt!:D

Pusshej ÄLSKAR dig<3

2008-10-02 @ 20:52:27
Postat av: Anabanana :D

Haha men nej Emmsing, du måste verkligen lära dig att äta tonfisk, nääästan som sushi ju, haha.. ;) men LÖrdag blir det ju sushi for real! Ska bli så skoj att träffa dig igen honey! :D Pusshej ÄLSKAR dej! <33

2008-10-02 @ 22:04:52
URL: http://annsing.blogg.se/
Postat av: Sandra :)

Det såg riktigt härligt ut :D

och fan vilken söt voovve :D

2008-10-02 @ 23:05:05
URL: http://sandwish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0