Smack

Hej hopp denna härliga Lördag! GUD vilket fint väder det är, lagom kallt, klarblå himmel och solsken! Ibland ÄLSKAR jag Sverige.. :) mums på detta..detta bidrar till att mitt humör nästintill är på topp.. :) och igår innan läggdags lyssnade jag på massa sorgliga ballader som fick mig att göra kudden lite blöt, hade ingen egentlig anledning till att gråta en skvätt, men sånt kan vara bra ibland endå! ;) Började dagen idag med att gå en dimmig promenad till stallet, häärligt! :D avbokade tre veckors ridning också inför sydafrika:

Jag: Jag måste avboka tre veckors ridning..
Ridläraren: Jaha OJ varför då?!
Jag: Jag ska till Sydafrika och jobba med lejon..
Ridlärararen: VA!? Va sa du?
Jag: Jag ska till Sydafrika och jobba med lejon.
Ridlärararen: WOOOW FÅR JAG FÖLJA MED, SNÄLLA?!


Söta Isabell :)

Pållen jag fick rida blev Isabell, hon är verkligen urmysig, men har varit halt ett bra tag så hujedamej va stel hon var i höger sida, ett tag började jag fundera på om hon var steloperarad eller någe, eftersom det kändes som att försöka böja en planka på volterna, men till slut släppte det och hon vart mjuk å fin, wonderbart! :D Övade mkt på "sluta" (ok ni som inte är hästintresserade kan, om ni vill hoppa över dessa rader, haha), gick delvis bra :) sen var galopp arbetet inte så vidare tiptop, but I will work on it, får väl tämja en giraff i Sydafrika och öva lite galopp arbete på, haha, snacka om utveckling man kommer att göra.. ;) hallå små ponnygalopp steg liksom.. :P Gick sedan hem i solen, mys..

Nu har jag duschat, alltså ALL dynglukt is gone with the wind.. ;) ska mumsa äpple nu, sen blir det cykeltur till centrum, träffa sötis Emmsing och äta sushi till lunch, wiiiie, läängtar! ;D och jusste min bror har blivit helknäpp.. :

1. Han har blitt beronde av min hårfön.
2. Han lyssnar på SAMMA Håkan Hellström låtar nonstop.
3. Han har av någon anledning börjat snacka Göteborgska (!) :O 
4. Han äter mer sallad än tidigare!
5. Igår köpte han SOCKERFRITT godis, what tha...!?

Haha bra underligt, men han kanske..eller jag vet inte.. :P allt detta får tiden utvisa.. :P Nu ska jag inte sitta här mer å tråka..Äpplet kallar!

Pussiluss ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0