Get drunk on Dukoral

Hmm jag skrev ingenting om gårdagen.. :S Iaf inte så mkt hände, fast VILKEN omställning på vädret! Från att vara regn och rusk till skinande solsken och varmt, helt underbart! :D Hela kroppen blev gladare! Det jag ägnade gårdagen åt var bland annat att ta mig en joggingrunda innan lunch, trodde faktiskt att min kropp skulle vara aningens ur funktion pga en veckas slappandes på Grekland, men ICKE, gick oerhört bra och va härligt det var att sväva runt där i skogen med bra musik i öronen och med solen i ansiktet :) efter lunchen begav sig papi och jag ned till Laser Lisa för att hämta ut lite Dukoral vaccin åt mig (drickvaccin) som för övrigt är det absolut äckligaste jag vet! :O sen kom vi på bror min som syntes med sitt skolgäng utanför pizzeria Roma, haha tagen på bar gärning, han såg lagom chockad ut när vi kom inglidandes med Volvon.. ;) snälla papi skjutsade mig till stationen då jag skulle köpa lite grejer i Täby inför resan, ni vet lite extra strumpor och underkläder osv.. :P slutade även med att jag inhandlade tre tröjor, oppsii.. :S sen har jag tydligen blivit "rikskändis" på affären U-turn där jag köpte mina skor som jag var tvungen att byta, haha varje gång jag tittar in i den affären hör man: "Hej är det bra med dig? Passar skorna bra nu? Är du nöjd?" Haha man kanske ska fundera på att söka jobb där.. ;) sen träffade jag på min gamla stall homie Frida som jag köpte de tre tröjorna av, trevligt! Men dagens "mötes" höjdpunkt måste endå vart när jag träffade Malin! min gamla goda klasskompis sedan jaa 3:an kanske? Åhhh SÅ skoj!! :D Var så längesedan jag träffade henne, men jag blev verkligen glad hela jag av att snacka lite med henne, så nu är det bestämt att jag ska skicka kort till henne från Sydafrika, wiiie! ;D

Dukoral steg för steg:


1. Tag fram bikarbonatet + vaccinet ur påsen.

2. Förebered ett glas med vatten.

3. Lös upp bikarbonatet i vattnet, sprakar, bubblar och har sig.. ;)

4. And finally häll i Dukoral vaccinet i bikarbonat lösningen, Wooohalaaa! And now...are YOU ready for a drink?

Det var gårdagen det..idag måste jag börja med att säga Grattis till Hilleman som fyller myndigt! Congratz! :D Själv har jag hittills ägnat dagen åt att förbereda mig inför Sydafrika, tagit fram den stora resväskan och lagt ned lite plagg.. :P hehe, sen har jag till min STORA skräck tvingat mig själv att dricka det där dunder äckliga drickvaccinet Dukoral, alltså det finns inget som slår det i smak, SÅ vidrigt, ni skulle sätt mig när jag försökte halsa i mig allt, det typ rann tårar och jag gick hela tiden runt mellan klunkarna och väste ur mig: "Asså fy faaaaan va äckligt det är!! Åhhh så vidrigt, AHHHH!!"  haha.. ;P men nu är det gjort, så nu jäklar om jag av någon anledning drabbas av turistdiarré down there så ska jag ha my money back för att jag tvingats att dricka någon sån vulgär dryck.. :P sen har jag även proppat min necessär full med medicin och dylikt, man kan aldrig få för mkt av sånt, lika bra att ta med sig massa.. :P Nej nu är det  time for some lunch, sen senare framåt dagen ska jag träna och träffa Anna and Emma tha man for a walk! :D


Haha mkt medicin kurer ska man ha med sig ;)

Och jag börjar tappa tålamodet på min katt Melvin, han äter oss ur huset. punkt.

Må gott! ♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0