Till staden

Heeej...! Jag är helt slut...är inte Söndagar till för att dega egentligen? Jo ni håller nog med mig, men vad har jag gjort? Vart ute och sprungit på morgonen så jag höll på att storkna, sen styrde jag min kosing in till huvudstaden och trängdes bland alla stressiga stockholmare i jakt på en gosig jacka att ha användning av i höstmörkret.. :) Efter fyra timmars intensivt letande slutade det men en svart jättegullig jacka från H&M samt lite annat krims krams.. :P mucho nöjd faktiskt..så det var en rikig lättnad att få sätta sig ned på tunnelbanan för att sedan åka hem, men innan var det SJÄLVKLART en sväng in på pressbyrån för att köpa lite tuggummi, alltid yaa know.. ;) Skulle egentligen haft en liten snabb visit av bror och lilla Cam idag, men det var tydligen lite av en sjukstuga hemma hos dem, så det blev inställt, trist javisst, men vad ska man göra när elaka förkylningar hindrar? Härhemma har jag, pappa och bror mumsat middag, blev en pastarätt med "heta" räkor, haha dvs, med strimlad chili i å grejer...ni kan ana hur nära jag var att ringa brandkåren där ett tag, mina läppar var i princip on fire.. ;) Nu ska jag försöka peppa mig själv genom att tänka "gröna kryss" inför morgondagens skola..åhh vill inte.. :( och mitt jäkla skrälle till katt satt på bordet ooch åt upp våran parmesan ost som vi rivit till middagen, thank god att jag upptäckte det feta odjuret, så jag kunde jaga bort honom därifrån.. :S men det blev en liten ny toutch på den parmesan osten, "Melvin dreggel a la död råtta"... ibland är den pojken bara för mkt.. :P¨


Här inne i Gallerian tillbringade man 70% av tiden i stan, haha varmt och skönt liksom.. ;) Träffade på en underlig farbror som satt bredvid mig på de "bänkar" som finns inne i Gallerian när jag satt där och åt en macka..märkte att han då och då sneglade på mig, men så fort jag vände blicken åt honom så tittade han diskret bort, haha efter ett tag blev det ganska irriterande så jag skyndade mig att äta upp för att sedan resa mig upp..SÅ FORT jag hade lämnat min plast så reste sig han också, böjde sig ned där jag hade suttit, blåste bort alla smulorna som jag sölat ned och satte sig på "min" plats, haha what liksom? vad var skillnaden, ett par centimeter.. ;) knasigt folk finns det..


Tjingeling! ♥ 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0