Jamenhej

Är inte så taggad på att skriva blogg idag, men mitt undermedvetna säger att jag måste, haha det där lät lagom friskt.. ;) men iaf som sagt det var klockan 5 imorse som gällde för stackars lilla mig..eller egentligen är det inte synd om mig då jag själv valt en skola som ligger alldeles för långt bort.. men anyway.. för omväxlingens skull hade jag lite sällis på morgonkvisten av pappa som även han skulle promenera iväg tidigt till jobbet, både var nog bra sega då vi bara satt tysta, stirrandes ut genom fönstret och mumsa frulle.. :P jag fullkomligt älskar att äta frukost tidigt på morgonen när det är alldeles lungt och skönt..wonderbart! :) trots att jag var uppe i god tid så slutade det som vanligt med att jag fick ruscha iväg i full karriär tll bussen samtidigt som jag svor för mig själv för det blåste för mycket vilket bidrog till att jag blev halft blind då både håret och min sjal blåste upp i fejset.. :P frös som attan i väntan på bussen, Gud va skönt det ska bli att få sätta sig på bussen i värmen, tänkte jag...fick man det då? svar nej, satte mig längst bak, eftersom det i princip var det enda stället i bussen där detf anns plats...var det varmt där ? svar nej, luckan i taket hade fastnat och var öppet HELA resan dvs 40 minuter, blåste in iskall vind hela tiden, så jag fick sitta ihopkurad som ett spädbarn för att hålla lite av min gnutta till värme som jag lyckats spara i kroppen.. :S hemskt..snacka om lättnad att gå ned till tunnelbanan sen.. :)

Började skoldagen med ett massivt engelska B pass på två timmar...lyssnade på lite texter och läste någon bok om ett indiskt par eller någe, svårt att hålla ögonen öppna dock, men man lyckades med nöd och näppe..på rasten begav sig jag och Alex till konsum för att köpa lite energigivande frukt..jag envisades om att han skulle köpa vindruvor men svaret löd: Men neej man blir så uppsvullen i magen av dem...så jag fick ge mig..sen kunde vi inte låta bli att stå och dreggla vid allt naturgodis som de har tonvis utav! ;D Jag säger bara naturella cashewnötter, mumsa mumsa.. :)

Innan lunchen fick vi genomlida ett TILL entimmes pass i mikrobiologi och genetik, ganska skoj iofs, men JOBBIGT som sjutton när magen låter som en vulkan i sina aktiva dagar...så efteråt blev det en rask takt till maten, SÅ himla gott var det! Men stackars Alex som hade sett fram emot sin fläskfilé fick någon gummiliknande köttslamsa som tydligen inte alls smakade nå vidare, potatisgratängen var tydligen godkänd.. ;) tog oss även en promenix efteråt runt trekantssjön to "burn some fat" som vi säger.. ;) hade värsta serious talk om olika religioner, hehe vi måste ju satsa på att smöra lite extra för Emma sen på religionskunskapen.. ;) Alla blev grymt trötta efter lunchen, typ låg halvdöda i sofforna och suckade djupt, matten var TUFF, alla fick ADHD på läraren som gick igenom talen som om han hade eld i baken, men till slut förstod man, hör och häpna liksom, JAG FÖRSTOD! :D såt händer inte i matte världen, så jag är mkt nöjd med mig själv måste jag erkänna utan att känna mig som en "skrytis".. :) Näst sista timmen var det djurp. och guidning, hade en föreläsare där som pratade om fobier mot olika djur osv, MKT intressant, vi fick även chansen att hålla i en fågelspindel, mysis, gjorde man det då? Svar nej, FAN att jag alltid ska ångra things like that, jaja kommer fler chanser.. ;)
Sen höll jag och Alex på att ramla ut från fönstret av garv när vi snackade om att vi skulle fånga in den svarta mamban i Sydafrika å smuggla hem som husdjur, haha tullmannarna blir bitna å dör osv, låter ju SÅ trist men haha skoj var'e! sen också att vi ska starta en "Let go of you're fear" skola och kasta ut levande ormar och spindlar för alla som har fobi mot dem: "SPINDELREGN!!" sen kastar man! :D knasigt.. sista timmen var religion, jag fick gå 20 min tidigare för att hinna med buss, wiiiie.. :)


Vågar du?

Här hemma har jag gjort världens (lite överdrivet kanske) godaste vegetariska lasange, min katt förstod dock inte att det var en vegetarisk variant så han stod på bakbenen med framtassarna mot diskbänken och tigde som en liten gris, inte så charmigt, så pojken fick nöja sig med "torrisar".. ;) mohaha..elaking e jag..har vart ute och sprungit även idag, härligt härligt, men OJ vilken träningsvärk jag har.. ;) hope it will disappear (hur sjutton stavar man det ordet?! :O) pinsam man e..nu ska jag sluuuta för denna kväll!

Pussiluss ♥

Kommentarer
Postat av: Fanny

sv: Tack så hemskt mycket :)

Vad har du gjort idag då?

2008-09-04 @ 23:05:12
URL: http://thelifeoffanny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0