Träning + sushi = SANT!

Ikväll vid 18.00 tog jag skrothögen till cykel och trampade iväg till kvällens danspass..var inte så himla taggad men OMG va kul det vara att shaka loss på dansgolvet till alla möjliga låtstilar, alltifrån 80-tals puls och gamla 90-talsdängor till dansband å RnB..Efteråt mötte jag upp världens bästa Emmsing för att avnjuta en sushi middag på Liu's sushi..det var precis innan stägningsdags så det var bara vi två och de två sushi skapande japanerna inne på restaurangen, lungt och skönt dvs.. :) Vi beställde samma meny, alltså klassikern, meny 6 men räkor, lax, och rullar SAMT vårat extra lilla tillval, nämligen en avocado.. ;) sen skrapade vi ur de sista från misosoppan också, som värmde gott i halsen.. ;) sen så gjorde vi det man alltid gör när man mumsar sushi, vi NJÖT och självklart höll vi koll på varandras tallrikar så vi båda åt i samma takt, ni vet inte hur himlans jobbigt det är att vara klar före den andre när det har med sushi att göra, man dregglar ju efter den andres bitar.. ;) så vi körde som vanligt: Vänta med den sista biten och ät upp den EXAKT samtidigt.. :D tänk på det nästa gång.. ;) Vi snackade lääänge om livets små problem och allt bra med livet också förstås, så underbart, ALLA borde ha en vän som Emma, hon är guld värd för mig, finns inte många som förstår sig på mig lika mycket som hon gör, min lilla ängel till vän.. ♥ sen självklart ska "my heart will go on" komma upp på radion när vi satt där och hade våran lilla seriösa del av snacket, vem bryter då inte ihop om inte jag? Åhh jobbigt, men mitt hjärta lättade lite efteråt, så skönt att få ur sig lite känslor.. :) sen är man ett psykfall som direkt efteråt börjar skratta åt situationen..hehe jaja...ibland så måste man... ;S Jag vill tacka Emmsing för du åt sushi med mig, man kan inte begära bättre sushi-ätnings-sällskap, hehe, och för att du är SÅ wonderbar, älskar dig! ♥ :)

 

Sade sedan hejdå till Emma efter de att vi hade haft ett litet oseriöst samtal om att vi nästa vecka ska gå på karate och äga hela karategruppen, som om det kommer å ske men, drömmar är tillåtna.. ;) Cyklade hem i mörkret och kylan, lite läskigt då man mötte x antal skumma typer som jag, nojig som jag är, trodde skulle flyga på mig i vilken sekund som helst...sen att jag trodde att en mans coca cola flaska var en köttkniv är en annan historia.. ;) haha..nu är jag hemma, ska ta en kopp te så ni får ursäkta mig.. ;)

Ha en mysig kväll folks! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0