"Den arrrrrktiska isen.."

Tjofrääs allihopa! :) så var det måndag igen, trist väder och ganska trist skola..Hade ställt min klocka på väckning klockan 05.15 imorse, men istället vaknar man 04.30 och ligger klarvaken och inte kan somna om, var ingen succé direkt men efter att jag greppat tag i mp3:en så funkade det ganska hyffsat.. :) steg sedan upp för att ta mig en morgondusch och lite frulle..och nu börjar det VERKLIGEN kännas att man kommit tillbaka till skolan efter sommarlovet, har nu gått i tre veckor och sitter redan och sover på bussen på vägen till skolan, alltså snart lär man få de traditionella whipflash skadorna igen då man somnar med huvudet i knäet på bussen och de gör sina små inbromsningar för köernas skull..någon som har en halskrage att låna mig maybe? ;)

Morgonen i skolan började lite panikartat, INTE EN KOTTE FRÅN MIN KLASS VAR DÄR FAST KLOCKAN SLAGIT ÅTTA!! :O Jag stod ett tag som en frågetecken och gnuggade ögonen för att om och om igen titta på schemat om jag sett rätt eller inte, men tydligen var det inge fel på min syn.. ;) sen kom, till min stora glädje Erika som också var lite lost in pannkakan, vi beslutade oss för att ringa lilla söta Sandra, som hade svaret på våran fråga: Vi skulle ha studiebesök på Skansen!! Herregud, vi hade inte alls fått den informationen, så vi ruschade iväg till tunnelbanan och anlände 15 minuter försent in till Skansen akvariet där alla andra redan var i full färd att klappa spindlar.. ;) men jag var en fegis SOM vanligt.. ;) ägnade istället min tid till att säga: Fyy fan va äckliga! till de ENORMA kackerlackorna som fanns i ett litet terrarium, det var inget att skämta om (som Flodan skulle säga ;)) sen var det åter igen tillbaka till skolan som gällde, jag, Malin och Sandra hade lite skoj genom lite oseriöst snack: "Men du går väl giraff-010? Eller nee..ALDRIG har mitt minne vart så dåligt!" haha de e gött! ;D Andra lektioner man haft i dag var: Svenska med den hyperstela Sofia, sen att man fattar hälften av de hon säger och att hon skriver som om hon vore en dvärg från lilleputteland är en annan historia.. ;) har även haft Projektarbete då jag och pojksen fortsatte att "roa" oss med lejonfilmer + att vi haft mikrobiologi och genetik OCH mentorstid där vi nu börjat planera våra studentskiva lite smått, very spännande, var dock inte så himla insatt + att jag fått gaaalet fel fakta om Viperroom: "Har hört att det ska vara grym musik där!" Svar: Den suger..  "Men det är bra stort väl?" Svar: Det är verkligen pyttelitet.. haha hmm jaja man kan alltid gissa right? ;)


Och vet ni? Idag är det BARA 35 dagar kvar tills men ska ned till självaste Sydafrika för att jobba med lejon, gaaah galet! Har inte fattat det riktigt ännu.. ;) och dessutom bara 2 veckor kvar till Greklands värme! :D

Efter skolan var det till Friskis som gällde! :D Kände mig lite omotiverad till en början, men sen när musiken väl drog igång så körde jag järnet, märkte dock att mina armmuskler är i desperat behov av träning, FAN va klen jag var på att göra armhävningar, man fick skämmas.. ;) men allt annat briljerade man ju as usual! ;D Nu är man hemma och chillar, har precis ätit en taco inspirerande rätt fast med köttfärs/bön-texmexröra och med lite keso och avocadoskivor, yammi säger jag bara! ;D Nu blir det inlärning av engelska ord, läxa tills imorrn yaa know.. ;) och jag ska typ söka jobb på Vero Moda, deee ni! wish me good luck!

Pusshej ♥

Kommentarer
Postat av: Erik Keding

Spindlar är äckliga så jag förstår att du istället för att klappa stod och sa sådär.

2008-09-09 @ 18:50:59
URL: http://theartist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0