Det finns hopp!

What have I got to live for, if it's just my own dream?

Ja, så har helgen gått...jag önskar att det var helg hela veckan, dagar man kan släppa allt, bara leva livet! :) jag tycker dagens samhälle är så himla stressigt, men är det verkligen värt att stressa sig igenom livet? Få gråa hårstrån för tidigt och kolla på klockan varannan sekund? Gud va jag önskar att man levde i en stressfri värld..fast samtidigt nu när jag tänker efter..så kan ju stress bidra till att man verkligen njuter till fulla drag när man verkligen tar sig tiden att unna sig något extra, utöver det vanliga...det behöver ju inte vara så mycket..jag menar för mig är ett varmt bad med tända ljus värdefullt...dock så gör j det alltför sällan..eller att sitta med en kopp te och prata nonsen med någon man tycker om..det är banne mig livskvalitet! Alla dessa små saker som man kanske inte tänker på, men som gör så mkt.. som jag märkte igår också..jag satt på bussen, efter en stressig dag, lite lagom irriterad på allt...två tjejer satt framför mig och flamsade. plötsligt började de skratta, då menar jag inte lite utan verkligen ASGARV! :P och även fast jag var trött så började man automatiskt att le och visst jag erkänner, jag fnissade lite för mig själv...helt plötsligt hade humöret blitt mycket bättre..på grund av två fjortisar som säkert garvade åt att deras tuggummi bubbla fastnat i håret eller någe..men det är små tillfällen som gör det! :)

För att återgå till dagen...för jag gissar att ni kanske är sådär "lagom intresserade" att av att lyssna på mitt djupsinnade babbel.. ni ba: "Ahaa like I care!?"  vart en fin dag, jag har inte lyft EN YNKA sida i någon skolbok, nej det för vänta! Jag har ägnat mig åt att kolla på filmen "Klassfesten", med en Björn Kjellman som spelar en Magnus som inte kan spela brännboll och springer in i lyktstolpar.. ;) sen smörade jag med papi på en promenix ute i spåret på andra sidan vägen, han älskar verkligen den skogen: "Här skulle jag kunna sitta på en stol hela dagen och läsa en bra bok!"  min far är bra söt!



Senare framåt eftermiddagen så kom Robban och lilla sötungen Cam på besök! :) Cameron var som vanligt ett litet busfrö, kollade på tigerfilm, byggde "tunnelbanan" med byggklossar och var ute och gick på promenad med nalleböörnen Melvin.. :) sedan så fick jag lite av en chock när jag satt och kollade på Scooby doo med papi, Rob och Cam, plötsligt sa han: "Hello babyyy!" haha aldrig hör jag hört en treåring säga något dylikt.. ;) innan middagen som idagv art lite mexico inspirarad med kycklingnachos i ugn så var jag på Friskis för ett litet träningspass, men jag märkte av att mina högra benhinnor inte alls mår så bra för tillfället...mina gräshoppe studs was gone! :O Aja...

Men nu ska jag halka järnet i duschen och komma ut luktande som en hel fruktskål i håret! :D mums...men ha en mooojsig kväll sötnosar! ♥ och glöm inte: Livet ÄR värdefullt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0