Godmorgon!

Så var det redan onsdag, vilket betyder lill-lördag! :D inte för det brukar hända så mkt på denna dag men ändå...förut, för några år sedan ÄLSKADE jag verkligen onsdagar för då visste jag alltid att mamma eller pappa köpt sig något mumsigt att ha att fika med på kvällen, som bullar, godis, popcorn eller annat mums, så varje gång man gick hem från skolan var man alltid nyfiken på vad dagens lilla "snacks" skulle bli för något och när man såg bullarna, eller vad det nu kunde vara, ligga där på bänken i köket och suktas kunde man inte hjälpa att man gick nån timme innan och försökte fjäska så gott som det bara gick för mami eller papi för att få sig en smakbit innan middagen, tihii, det var tider de.. ;) som sagt idag är jag ledig, härligt! blev lite förvirrad imorse när jag tänkte: "Är det lördag eller söndag idag?" sen insåg jag ju snabbt att det var onsdag, jisses man blir verkligen dagvild ibland.. hela morgonen har jag vart ensam hemma så det har vart lungt och skönt, lyssnat på musik, läst och löst det klassiska korsordet, korsord är verkligen genialiskt och man blir ju så himlans smart av det också! :D "Tsss det märks ju på dig!" tänker nog ni, hihi, men jag måste faktiskt vara lite mallig nu och erkänna att jag faktiskt är rättså grym på'ett! :D jag har hållt på med dessa korsord enda sedan jag var liten, glömmer aldrig hur jag letade överallt i tidningar efter dessa "barnkryss" som till mestadels bestod av bilder istället för ord och under hela Rhodos resan förra sommaren så låg jag där på stranden och klurade ut en rad med korsord och krypton.. ;) skojsigt MÅSTE köpa en ny bok inför årets resa och förhoppningsvis får man ha den lite för sig själv denna gång, haha Janne var nämligen ganska så på min lilla korsordsbok.. ;) men självklart att jag lät henne lösa några också, that's what's friends are for, right? undrar om man inte ska önska sig ett stort korsordslexikon i födelsedagspresent? Hmm..nog om mina korsord..


Skojs!

Dagens planer är att jag efter lunch ska bege mig till Danderyds sjukhus för att kolla upp en grej, sedan klockan 15.30 har jag tid hos "den där kliniken"..så idag får jag reda på sanningen och hur jag ska göra, lite nervös men jag hoppas att det kommer gå bra.. :) annars blir det lite core på kvällen and later on some topmodel! ;D och jusste, innan jag avslutar detta inlägg måste jag berätta om en sak som jag såg på animal planet imorse...det var en jättegullig röd kissemiss som hade blivit misshandlad...det var så hemskt, var nämligen så att nån hade stuckit hål på dess ögon?! VEM FAN gör något sådant grymt mot ett försvarslöst djur???? ÅH jag blev SÅ ARG! Vissa mäniskor undrar man ju om de har någon hjärna överhuvudtaget, man måste ju ha något fel om man gör en sådan sak, detta låter hemskt nu, men ibland får man ju nästan lust att göra likadant på dem för att se hur de reagerar, usch fy och blää att göra djur illa på det viset är absolut inte ok! :( så nu fick jag avreagera mig lite...

Ha en wonderbar dag folks!♥


Kommentarer
Postat av: mallan

o jag gick omkring o trodde d va torsdag.. ^^

hoppas det gick bra idag :)<3

2009-01-21 @ 20:22:29
URL: http://maooowlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0