Funderingar

Mmm...Fredag den 13:e igen då...har än så länge inte lyckats hamna i någon knipa, men vem vet, det är ju 6 timmar kvar på detta dygn, oturen kan komma snabbt som attan yaa know...imorse var jag jättetrött! Kan bero på att jag låg uppe halva natten och malde ekologiska begrepp, ja det måste vara svaret! så ni kan ju gissa hur mkt jag drömde om ekosystem och naturliga fluktationer inatt, haha.. ;)

På vägen till "you-know-where" så möttes jag av Jannes future husband, nämligen en pundare till lastbils chafför som hade hela lastbilen både till in- och utsidan fylld av bajen märken, jisses what ta losaah! ;D jag och mitt lilla gäng har snackat mkt om melodifestival finalen som ska äga rum nu på lördag, dvs imorgon! :D några var på min sida och höll på EMD medan andra gick och sjöng på låten "Hope and Glory" med sliskiga Måns, åhh va jag INTE vill att han ska vinna, sorry guys men han är bara så påklistrad.. :S framåt eftermiddagen då jag innan tuppat av i det "varma rummet" gjorde jag ekologi provet, kändes prima ballerina måste jag säga! Det lönade sig tydligen att terrorisera sig själv med pluggning mitt i natten.. ;)

Innan hemfärd var jag inne i stan, närmare sagt Sveavägen för att vaccinera mig en tredje gång mot hepatit B, så nu är jag skyddad i 25 år, wiie känn på den! :) trodde jag skulle svimma när hon stack nålen i armen, men jag lyckades hålla mig upprätt trots att jag kände hur illamåendet kom krypandes som ett brev på posten, men det gick förvånadsvärt bra måste jag säga! :) tänkte stanna en stund i stan efteråt men jag kände ingen lust för det, bara massa stressigt folk som sprang fram och tillbaka, nää fy jag börjar bli för gammal för storstadsliv.. precis när jag tänkte detta så sjöng Lars Winnerbäck för mig i mp3:n : "Jag skulle sätta mig på ett tåg mot Paris och låta Stockholm va" åhh det ska jag banne mig ta och göra! Bara försvinna, bort..va skönt det hade vart! Även tunnelbanan var en mardröm, jag har INTE saknat den det minsta! tacka vet jag Berga bussar! Jag säger bara 624:an! :D "Hela världen är så underbar på bussen in till stan!" Markus Krunegård om ni undrar :)


Jag vill bara bort bort från den gråa trista vardagen till någon plats som gör mig lycklig! :)

När det kommer till mitt humör så har jag inte känt mig på topp om jag ska vara helt ärlig.. (nu fick min duktiga bror igång brandvarnaren också, haha) jag känner att jag bara har lust att ta en sista minuten någonstans till värmen, inte behöva tänka, bara vara där och må bra...jag är bara så less på att må såhär upp och ned hela tiden, kan det aldrig vara jämt, dessa svackor tär på krafterna mer än jag kunnat ana och det påverkar ju hela vardagen negativt...jag har ju verkligen en underbar familj som alltid stöttat men ändå så kan man inte prata med allt om till dem, därför är jag också så evigt tacksam att jag har underbara vänner, syftar på tre av dem, det är ni som lyser upp min vardag när den känns som tyngst <3

Jag vet att jag sagt detta förut men jag hatar att känna saknad, personer, platser, händelser, minnen, det gör ont att tänka på, samtidigt som det är en blandning av gläjde också, för man ska vara glad att man har minnen, ibland känns det som man kan leva på dem länge...det har verkligen hänt mycket i livet det senaste året och jag får alltid den undran "Om vissa saker aldrig inträffat, hur hade mitt liv sett ut då?" hade det vart annorlunda? Självklart hade det vart det till en viss grad...jag vet att det låter hemskt men ibland kan jag känna någon form av meningslöshet och värdelöshet över mig själv, vad har jag lyckats åstakommit egentligen? men hur höga krav ska jag ha på mig själv egentligen? Ibland kan det hända att jag känner ren frustration över min situation, det kommer som en stark känsla över mig och allt jag får upp i mitt huvud är: VARFÖR!? men vad ska man göra, livet är oförutsägbart, man lär sig leva med det..

Jag är bara så rädd att förlora det som är mig nära..

Nu ska jag nog mysa lite framför TV:en, Legally Blonde 2 går ju idag, en komedi nu skadar inte, skratta av sig lite! Hoppas på sushi imorgon och rajtantajtan med Emma och Anna till finalen i melodifestivalen, längtar! :)

Pussiluss! ♥

Kommentarer
Postat av: malin

ååååå, nu måste jag lyssna på lasse kände jag!!

sen markus! :D:D:D



<3<3<3<3!

2009-03-13 @ 19:24:30
URL: http://maooowlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0