Lilla mamma.

Min mammas väninna Ylva är så fin...Jag fick en försenad studentpresent av henne igår, en liten söt bok om katter samt ett jättefint halsband med en ängel på...den har jag på mig i skrivande stund och kommer ALDRIG ta av mig den, om jag inte så är tvungen dvs...skickade iväg ett sms till henne idag och tackade, som svar tillbaka fick jag:

Tack själv Anna för att du är du!
Jag blir så lycklig att du gillade den!
Har ett likadant själv efter din mors minne!
Kram Ylva!

Bara något sådant kan betyda så mycket för mig! det värmer verkligen i hjärtat! ♥ Det är inte konstigt, men jag saknar verkligen min mamma...det går ju självklart upp och ned hela tiden, men vissa saker kan man bli påmind av...vet inte varför, men det händer ofta att jag tänker på, nu kommer detta låta jätteunderligt, men hennes pizza bröd som hon brukade göra på Fredagskvällar när hela familjen var ledig och hemma för en myskväll, bara något sådant kan få mig att känna väldigt stor saknad..eller hur himla irriterad jag kunde bli när hon tjatade på mig: "ANNA DU MÅSTE HÅLLA KOLL PÅ DIN SAKER!" Hihi...man tror att sorgen ska avta, men det gör den inte, den ändrar bara skepnad eller hur man ska säga...den blir annorlunda..jag brukar tänka att hon är i Grekland på solsemester, ligger där på en solstol vid havet, lyssnar på vågorna, andas in den ljumna luften och låter solen värma huden...det var där hon trivds som bäst tror jag! Det är därför jag tänker så, att hon har det bra! Saknar också de mornar hon brukade komma in till mig, dra upp persiennerna så ljuset kom in i rummet och säga: "Godmorgon min sköna böna!" Det var MIN mamma! Jag älskar henne oerhört mycket och saknar henne varje dag, varje timma, varje minut och varje sekund! Jag vet att hon alltid finns med mig, vart jag än går, vart jag är befinner mig...men jag saknar ändå de varma kramarna, visst kan jag plåstra om mitt hjärta, men det kommer aldrig riktigt läka...det får man lära sig att leva med!

Puss och Godnatt! ♥

Kommentarer
Postat av: jessana

åh vad gulligt! i love angels!

2009-09-22 @ 12:09:12
URL: http://artonsomrar.blogg.se/
Postat av: Emmsing!

<3

2009-09-22 @ 13:25:49
Postat av: Milla

Vad fint skrivet :) <3

2009-09-22 @ 19:37:31
URL: http://millz.devote.se
Postat av: Alexandra

Ursh vad jag började gråta... Jag är så känslig när det gäller ang din mor... Det är fan inga konstiga tankar du har... Vet du vad.. Hon har det bra där hon är.. Vet du varför?.. För hon är hos dig med din familj.. Och lyckligare ställe finns det inte... Hon skulle kunna åka till Grekland.. Men ändå skulle hon inte vara lycklig.. För ni är inte där.. Hon är med er 24/7... Jag beundrar dig så hårt Anna <3...FY PÅ DIG.. Du förstörde sminket.. Men det skulle ändå tvättas bort så det är väl hjälp på traven... Hon kommer alltid leva i ditt hjärta.. Och det kan ingen ta bort.. Inte ens gud den själv... Saknaden kommer alltid finnas.. Och vet du.. Min pappa berättade till mig att han saknar sin mammas speciella bröd hon brukade göra.. Så det är inga konstigheter där. Man saknar många saker som man förr var irriterad på... Men ändå är det fullt med kärlek!..

Hon vakar över dig!

Vi måste ta och ses.. För jag har en sak till dig faktiskt som jag har köpt innan företaget hamnade i konkurs och jag hade pengar :p.. Så du måste få den! <3

2009-09-22 @ 20:59:44
URL: http://alecha.blogg.se/
Postat av: Monisponis

Du är så stark Anna. <3

2009-09-22 @ 23:13:10
URL: http://ex0tiiiic.blogg.se/
Postat av: Anna Panna

Vi får ta en "gråta ut"-kväll någon dag <3

2009-09-23 @ 18:00:08
Postat av: malin

Va fint av henne.

svårt att slå en sån gåva!

2009-09-24 @ 16:26:43
URL: http://maooowlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0